دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
اعلام شرایط فعالیت اماکن رفاهی و خدماتی/ امیکرون گزارش نشد
ساری- فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه شرایط فعالیت اماکن رفاهی و خدماتی تا پایان آذرماه در سامانه امید مشخص می شود، گفت:خدمات رفاهی به واکسن نزده ها ارائه نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین سپهر عصر پنجشنبه در حاشیه ستاد مقابله با کرونا در مازندران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به راه اندازی سامانه امید اظهار داشت: از این پس دریافت خدمات رفاهی از طریق سامانه امید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات رفاهی به شهروندان از اول دی ماه فقط با دریافت مجوز از سامانه امید امکان پذیر است، گفت: سامانه امید در وزارت کشور با کمک وزارت بهداشت راه اندازی شد و تا پایان اذر شرایط فعالیت مکان‌های دولتی، ورزشگاه‌ها، تالارها، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و غیره در آن مشخص می‌شود.

سپهر یادآور شد: در این طرح کلیه اماکن عمومی نظیر رستوران‌ها، مراکز گردشگری و رفاعی از خدمات به افراد واکسن نزده معذور هستند و افراد باید کد واکسن دریافت کنند.

وی بر لزوم همکاری مردم با شبکه‌های بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: همکاری برای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و ارتقای سطح رعایت پروتکل‌ها از مهمترین درخواست‌ها است و متأسفانه رعایت پروتکل‌ها در مازندران به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

سپهر با تاکید براجرای طرح شهید سلیمانی در گام ششم گفت: واکسیناسیون افرادی که تاکنون مراجعه نکردند و همکاری مطلب‌های خصوصی با دانشگاه‌های علوم پزشکی برای بیماریابی، کمک به درمان و ارسال اطلاعات بیماران به سامانه‌ها از جمله اهداف مرحله جدید طرح شهید سلیمانی است.

وی گفت: رصد و قرنطینه بیماران، رعایت پروتکل‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس از دیگر بندهای مرحله ششم طرح شهید سلیمانی است.

سپهر با اظهار اینکه تاکنون بیماری امیکرون در کشور شناسایی نشده است، افزود: احتمال زیادی این بیماری در کشور رخ می‌دهد و باید توصیه‌های بهداشتی را برای پیشگیری بیماری جدی بگیریم.

کد خبر 38282
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار