یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
سفر رئیس جمهور به عسلویه/گام بلند متخصصان داخلی در حوزه تولید گاز
بوشهر - فاز ۱۱پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید این پروژه به همت متخصصان داخلی احداث شده و با افتتاح این فاز گام بلندی در حوزه تولید گاز برداشته می شود.

بوشهر - گروه استان‌ها: افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در عسلویه که توسط متخصصان داخلی احداث شده، گام بلندی در راستای افزایش تولید گاز در کشور محسوب می‌شود.

میدان گازی پارس جنوبی با داشتن ۱۴.۲ هزار میلیارد متر مکعب، ۸ درصد از ذخایر گاز جهان و ۴۷ درصد از ذخایر گاز شناخته شده کشور را به خود اختصاص داده است.

فاز ۱۱ پارس جنوبی شامل دو موقعیت ۱۱A و ۱۱B در ناحیه مرزی جنوب شرقی میدان پارس‌جنوبی است که گاز از سکوی این فاز به پالایشگاه‌های خشکی واقع در پارس ۲ منتقل می‌شود و ظرفیت تولید در کشور افزایش چشمگیر می‌یابد.

از مهمترین ویژگی‌های فاز ۱۱ پارس جنوبی، ساخت قطعات و تجهیزات و همچنین طراحی و نصب آن توسط متخصصان داخلی است.

رئیس جمهور صبح دوشنبه با سفر به عسلویه این فاز را رسماً افتتاح کرد که اخبار مرتبط را در زیر مطالعه می‌کنید.

۱۰:۴۸ کارهای بزرگی در حوزه نفت و گاز توسط متخصصان داخلی انجام شده است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار داشت: دوست داشتم امروز فرصت داشتیم که با مردم همه مناطق استان دیدار داشتیم و فرصت محدود بود و این مهم محقق نشد.

وی حضور در جمع مردم عسلویه را یک توفیق دانست و اضافه کرد: کارهای بزرگی در حوزه نفت و گاز توسط متخصصان داخلی انجام شده است که در خور تحسین است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرکت‌های خارجی به تعهد خود در فاز ۱۱ پارس جنوبی عمل نکرده بودند، تصریح کرد: اراده پولادین جوانان ایرانی و متخصصین ما در این میدان افتخار آفرین شد.

وی بیان کرد: جابجایی یک سکو از یک فاز به یک فاز دیگر از لحاظ فنی کار بزرگی است و این کار کاملاً به دست متخصصان داخلی به نتیجه رسیده است و در کوتاه‌ترین زمان انجام شده است.

رئیسی با اشاره به صرفه‌جویی‌های مالی صورت گرفته در این پروژه تصریح کرد: شاهد احقاق حق کشور از میادین کشور هستیم که کارهای بزرگی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متخصصان برای انجام این کارهای بزرگ سختی‌های فراوانی را متحمل می‌شوند که از آنها و خانواده‌های صبور آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تولید گاز در فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۵۰ میلیون متر مکعب گاز افزایش می‌یابد افزود: این کارها در شرکت نفت و مجموعه حوزه انرژی در کشور با انگیزه در حال انجام است.

۱۰:۴۵ تولید گاز در فاز ۱۱ پارس جنوبی دستاوردهای بزرگی خواهد داشت

وزیر نفت در مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار داشت: در راستای تکمیل زیرساخت‌ها در پارس جنوبی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

جواد اوجی اضافه کرد: در ۶ ماه اخیر، رئیس جمهور برای دومین بار به استان بوشهر برای افتتاح طرح‌های حوزه نفت و گاز سفر کرده که نشانه تلاش شبانه روزی صنعت نفت است.

سفر رئیس جمهور به عسلویه/گام بلند متخصصان داخلی در حوزه تولید گاز

اوجی افزود: شش ماه پیش قول دادیم که فاز ۱۱ را به نتیجه برسانیم و اکنون شاهد بهره برداری از فاز مهم هستیم.

وزیر نفت بر لزوم توسعه میادین مشترک پارس جنوبی تاکید کرد.

اوجی ابراز داشت: روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی با تکمیل فاز برداشت می‌شود.

۱۰:۴۳ گشایش در معیشت مرزنشینان خلیج فارس با دستور رئیس جمهور

احمد محمدی‌زاده در مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار داشت: در ۲ سفر قبل رئیس جمهور به استان بوشهر شاهد تحقق خواسته‌های مردم بودیم.

کارهای بزرگی در حوزه نفت و گاز توسط متخصصان داخلی انجام شده است

وی با اشاره به اهمیت تکمیل راه‌آهن بوشهر - شیراز تصریح کرد: در همه زیرساخت‌های عمرانی در حال کار هستیم و اقدامات خوبی از سوی این دولت صورت گرفته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای هزار و ۱۵۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال بیان کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی از مهمترین پروژه‌ها است.

وی با اشاره به رفع مشکل کم‌آبی در شهرستان عسلویه اضافه کرد: در این سفر با دستور رئیس جمهور شاهد گشایش در زندگی مرزنشینان غیور خلیج فارس خواهیم بود.

۱۰:۳۷ فاز ۱۱ پارس جنوبی افتتاح شد

مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی صبح دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد.

با آغاز برداشت گاز از آخرین فاز باقیمانده از میدان مشترک پارس جنوبی، قفل ۲۰ ساله توسعه این طرح با پشت سر گذاشتن دو دهه قراردادهای متعدد نافرجام با شرکت‌های خارجی، باز می‌شود.

پس از خروج شرکت‌های توتال فرانسه و شرکت ملی نفت چین از کنسرسیوم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، شرکت پتروپارس به عنوان تنها عضو باقیمانده در این کنسرسیوم، توسعه این طرح را با تکیه به توان متخصصین داخلی آغاز کرد.

طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی در مرحله نخست بخش اول توسعه، شامل حمل و نصب یک جکت چهارپایه، حفاری و تکمیل ۱۲ حلقه چاه، نصب سکوی اول به همراه متعلقات سکو و خط لوله دریایی جهت انتقال گاز تولیدی به پالایشگاه خشکی فاز ۱۲ در منطقه پارس ۲ کنگان است که هدف دستیابی به ظرفیت کامل تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز را محقق می‌کند.

از جمله ویژگی‌های توسعه این طرح می‌توان به برچیدن و جابه‌جایی یک سکوی بهره‌برداری عظیم‌الجثه با وزن بیش از سه هزار و ۲۰۰ تن از موقعیت خود در دریا به موقعیتی جدید اشاره کرد که به عنوان اقدامی بی‌سابقه در کشور و کم‌نظیر در دنیا شناخته می‌شود.

۹:۳۱ رئیس جمهور از پارس جنوبی بازدید کرد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر به استان بوشهر از تأسیسات پارس جنوبی بازدید کرد.

افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی از مهمترین برنامه‌های رئیس جمهور در استان بوشهر است.

یک دیدار مردمی در شهر عسلویه نیز برای رئیس جمهور پیش بینی شده است.

۹:۲۴ فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از وقفه ۲۰ ساله ظرف ۲ سال تکمیل شد

جواد اوجی با اشاره به روند تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار داشت: قرارداد ساخت این سازه ۱۴۰۰ تنی فاز ۱۱ پارس جنوبی با شرکت‌های شل و توتال منعقد شده بود که آن را نیمه‌کاره رها کردند.

وزیر نفت گفت: پس از وقفه‌ای ۲۰ ساله این پروژه به‌دست متخصصان و مهندسان ایرانی ظرف مدت دو سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

سفر رئیس جمهور به عسلویه/گام بلند متخصصان داخلی در حوزه تولید گاز

توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از راهبردی‌ترین و مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران است که پس از ۲۰ سال تأخیر در دولت سیزدهم به ثمر نشست.

با تکمیل توسعه این فاز، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز و یک میلیون تن اتان تولید خواهد شد، همچنین یک میلیون تن در سال ال‌پی‌جی از فاز ۱۱ تولید می‌شود و با توسعه کامل این فاز، سالانه ۵ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

۹:۲۱ ویژگی‌های فاز ۱۱ پارس جنوبی

با تکمیل توسعه این فاز، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز و یک میلیون تن اتان تولید خواهد شد، همچنین یک میلیون تن در سال ال‌پی‌جی از فاز ۱۱ تولید می‌شود و با توسعه کامل این فاز، سالانه ۵ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

سفر رئیس جمهور به عسلویه/گام بلند متخصصان داخلی در حوزه تولید گاز

۷:۴۷ رئیس جمهور وارد عسلویه شد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌ها در استان بوشهر وارد فرودگاه عسلویه شد.

سفر رئیس جمهور به عسلویه/گام بلند متخصصان داخلی در حوزه تولید گاز

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه از سوی استاندار بوشهر و جمعی از مقامات و مسئولان مورد استقبال قرار گرفت.

افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی از مهمترین برنامه‌های رئیس جمهور در استان بوشهر خواهد بود.

کد خبر 61592
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار