دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
طرح احیای زیست بوم‌های مرجانی جزایر خارگ و خارگو اجرا شد

بخشدار ویژه خارگ گفت: اجرای طرح احیای زیست بوم‌های مرجانی جزایر خارگ و خارگو با هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریال آبسنگ‌های مرجانی جزیره خارگ به سرانجام رسید.

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اجرای طرح احیا زیست بوم‌های مرجانی جزایر خارگ و خارگو با هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریال آبسنگ‌های مرجانی جزیره خارگ به سرانجام رسید.

وی افزود: با یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر و همت محیط زیست جزیره خارگ اقدامات لازم جهت احیا زیستگاه‌های مرجانی اطراف جزایر خارگ و خارگو پروژه ملی احیا آبسنگ‌های مرجانی کلید خورد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: اجرای این پروژه در سه مرحله مطالعاتی، اجرایی و پایش مورد اجرا قرار گرفت که در مرحله مطالعاتی مشخص گردید که علیرغم احیا مجدد بسیاری از گونه و کلونی‌های از بین رفته در طی سال‌های اخیر، متأسفانه گونه مهم مرجان شاخ گوزنی با مشکلاتی مواجه گردیده است.

دشتی زاده گفت: احیای گونه فوق در دستور کار قرار گرفت که در فاز اجرایی ابتدا نسبت به ایجاد خزانه مرجانی با روش درختی و با مدت زمان شش ماه تا یکسال اقدام و سپس از آن در طی سه مرحله (در هر مرحله بیش از هفت هزار قطعه) بیش از ۲۰ هزار قطعه مرجان شاخ گوزنی برداشت و با روش‌های مختلف در شمال و جنوب شرق جزیره خارگ و شمال شرق و شمال غرب جزیره خارگو با درصد بقا ۹۵ درصد کاشت شد.

کد خبر 62187

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار