جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی / پایان دوران سرعت لاک پشتی اینترنت در استان بوشهر

 اهمیت و جایگاه استراتژیک ارتباطات و شبکه های ارتباطی به گونه ای در جوامع رسوخ کرده که همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده و این مهم نیز به مدد سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در دولت های یازدهم و دوازدهم سطح دسترسی بوشهریها به ابزارهای ارتباطی افزایش یافته و دوران سرعت لاک پشتی اینترنت به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : ارتباطات بویژه از جنس الکترونیکی ، بخش لاینکف زندگی بشر شده و ابزارهای ارتباطی و بکار گیری تجهیزات نوین این صنعت از ملاک های توسعه و پیشرفت کشورها قلمداد می شود به گونه ای که نه تنها در کسب و کارها ، اشتغال ، آموزش و حتی پرکردن اوقات فراغت مردم نیز ایفای نقش می کند.

امروزه ابزار ارتباطی، به وسیله‌ای برای آموزش و تحقق توسعه کشورها تبدیل شده‌اند و اطلاعات و ارتباطات در جامعه فرا صنعتی کنونی، معیار اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.
امروزه تلاش فعالان خصوصی و تولید کنندگان سخت‌افزاری و نرم افزاری این حوزه باعث شده تا استعدادها و خلاقیت‌های جوانان ایرانی به ظهور رسیده و استارت‌آپ‌های موفقی در کشور ایجاد شود. 

در همین راستا مدیران مرتبط با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در  استان بوشهر روز شنبه با حضور در ایرنا مرکز بوشهر به  تبیین دستاوردهای خود در دولت های  یازدهم و دوازدهم در این استان پرداختند.

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات استان بوشهر گفت: در راستای تقویت این حوزه دولت تدبیر و امید از سال ۹۳ تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات، فناوری و اطلاعات سرمایه گذاری کرده است.

 

علی سملیان روز شنبه در  درنشست با خبرنگاران  در سالن کنفرانس شهدای ایرنا  مرکز بوشهر افزود: از این میزان سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان در دولت یازدهم و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز تا پایان سال ۹۸ سرمایه گذاری انجام شده است و برای سالجاری نیز تاکنون ۳۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است.

پایان دوران سرعت لاک پشتی اینترنت استان بوشهر 

وی اضافه کرد: در سال ۹۳ مسیر گذر فیبر نوری در استان بوشهر تک مسیر بود که وقتی مسیر هرمزگان قطع می‌شد خبر سرعت لاکپشتی اینترنت این استان تیتر اول سایت‌های خبری بود اما با همت دولت تدبیر و امید این مشکل امروزه  برطرف شده است.

سلمیان گفت:هم اینک افزون بر مسیر قبلی ، فیبر نوری از مسیر خوزستان و گچساران نیز به استان بوشهر اضافه شده است  و به این وسیله ضعف مسیر هرمزگان که قطعی پی در پی در اثر حفاری شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی پیش می‌آمد پوشش داده شد و شاهد پایداری و ثبات ارتباطات و کمترین مشکل در خصوص سرعت اینترنت روبرو است.

راه‌اندازی ۳جی و ۴ جی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان بوشهر 

 

به گفته سملیان، در سال ۹۲ چیزی به نام ۳جی و ۴ جی در کشور وجود نداشت اما امروز تمام شهرهای استان بوشهر مجهز به این اپراتورها هستند.

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات استان بوشهرگفت: در سال ۹۲، از ۶۲۷ روستای این استان تنها ۳۲۷ روستا پوشش صوت داشتند اما امروز این شمار به ۵۹۵ روستا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۲، تنها ۴۰ روستای استان بوشهر اینترنت ثابت داشتند اما امروز با پیاده سازی تکنولوژی نسل سوم و چهارم ۳۷۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت ثابت و یا سیار هستند. 

افزایش پهنای باند ورودی استان بوشهر 

سملیان اضافه کرد: پهنای باند ورودی استان بوشهر امروز با تلاش دولت تدبیر و امید از ۱۳.۶گیگابیت پرسکند در سال ۹۲، به ۳۰۰ گیگابایت پرسکند افزایش یافته است.

وی افزود: براین اساس باتوجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد شده شرکت‌های ارائه خدمات اینترنتی می‌توانند هر میزان پهنای باند بگیرند و در اختیار مشترکان استان بگذارند.

هوشمند سازی ۱۱۵۰ مدرسه استان بوشهر در دولت تدبیر و امید

وی اضافه کرد: هوشمند سازی مدرسه‌ها از طرح‌های مهم دولت تدبیر و امید است که در این راستا سهم استان بوشهر از اجرای این طرح یک هزار و ۱۵۰ مدرسه دولتی است که براساس برنامه ریزی انجام شده در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته سملیان براین اساس  برای مدت ۲ سال اینترنت رایگان همراه با مودم دراختیار مدرسه‌های استان قرار می‌گیرد و در زمان حاضر کار نصب مودم‌ها در حال انجام است.

افزایش طول فیبر نوری از ۲۲۶۰ کیلومتر به ۴۰۶۶ کیلومتر در استان بوشهر

سملیان یادآورشد: طول فیبر نوری در استان بوشهر از ۲ هزار و ۲۶۰ کیلومتر در سال ۹۲، امروز با همکاری اپراتورها و شرکت مخابرات به بیش از چهار هزار و ۶۶ کیلومتر افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین تا پایان سالجاری ۳۱ روستای استان بوشهر معادل ۱۰۸ کیلومتر از محل خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات با عنوان یو اس او را پوشش فیبر نوری خواهیم داد و با افزایش پهنای باند وضعیت اینترنت در روستاهایی که مشکل دارند بهبود می‌یابد.

پوشش ۹۳ درصدی جاده‌ای اینترنت در استان بوشهر

 

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات استان بوشهر گفت: درزمان حاضر پوشش جاده‌ای اینترنت در این استان ۹۳ درصد است.

وی یادآورشد: براین اساس استان بوشهر در بحث اپراتور ۴جی بعد از استان قم، براساس پایش تنظیم مقررات استان دوم کشور است.

سملیان افزود: هرچند گام‌های مهم و موثری در بخش ارتباطات در استان برداشته شده است اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که باید انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هر تلاش و فعالیتی در حوزه کسب و کار روستاها و مهاجرت معکوس به اینترنت برمی‌گردد تلاش می‌شود بهترین امکانات و خدمات در این بخش ارائه شود.

سملیان عنوان کرد: اکنون ۹۹ درصد روستاهای هدف گردشگری استان بوشهر  به اینترنت نسل سوم و چهارم مجهز شده‌است که بدون شک در جذب توریست و رونق گردشگری روستایی زمینه ساز موفقیت‏‌های قابل توجهی خواهد شد.

واگذاری ۴۰ هزار شماره تلفن ثابت 

 

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه بوشهر نیز گفت: یکی از دستاوردهای مهم این شرکت واگذاری ۴۰ هزار شماره تلفن ثابت در این استان  است که از این میزان ۲۰ هزار شماره تلفن ثابت در دولت یازدهم و ۲۰ هزار شماره تلفن تا پایان سال ۹۸ واگذار شده است.

علی مهرپویا افزود: واگذاری اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران منطقه بوشهر نیز در دولت یازدهم ۳۵ هزار و در دولت دوازدهم ۲۷ هزار و در سالجاری پنج ای دی اس ال  به شبکه اینترنت استان اضافه می‌شود.

ارائه خدمات دیتای سازمانی اشتراک‌های اینترنت سازمان‌ها و شرکت‌های حقوقی 

مهر پویا اضافه کرد: در دولت یازدهم  در راستای ارایه خدمات دیتای سازمانی ۵۰۰مشترک و در دولت دوازدهم تا پایان سال ۹۸ نیز برای ۸۰۰ مشترک و برای سال‌جاری ۲۶۰ مشترک برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا پایان سال ۹۸ تعداد ۶۰۰ هزار سیم کارت تلفن همراه به متقاضیان در استان بوشهر واگذار شده و براساس برنامه ریزی انجام شده امسال نیز ۵۰ هزار سیم کارت به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه بوشهر گفت: هچنین در ۷۵ نقطه سایت جدید تلفن همراه برای پوشش حداکثری در دولت یازدهم و ۱۳۲ نقطه نیر در دولت دوازدهم ساخته شده و همچنین برای ۲۱ نقطه در سالجاری برنامه ریزی شده است.

وی یادآورشد: ارتقای تکنولوژی اینترنتی تلفن  همراه نسل ۳ و نسل چهار در دولت یازدهم در ۱۰۰ نقطه  و در دولت دوازدهم در ۱۳۲ نقطه انجام شده و برای سالجاری نیز برای ۶۸ نقطه برنامه ریزی شده است.

مهرپویا در خصوص توسعه پهنای باند گفت: با توجه به بستری که شرکت زیرساخت در استان بوشهر به وجود آورده اتفاق‌های بزرگی در توسعه پهنای باند به وجود آمده است.

وی یادآورشد: براین اساس ورودی پهنای باند مخابرات از چهار گیگ به ۲۰ گیگ در پایان سال ۹۸ افزایش یافته است که این اتفاق بزرگی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه بوشهر گفت: در حوزه فیبر نوری  در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۷۵۰ کیلومتر اجرا شده و براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است که ۳۰۰ کیلومتر نیز امسال اجرا و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ارتقای ۱۰ پله‌ای جایگاه شرکت مخابرات استان بوشهر

مهرپویا ادامه داد: عملکرد مخابرات منطقه بوشهر با ۱۰ پله رشد از مهمترین و بهترین پیشرفت‌های این شرکت به شمار می‌رود و بعنوان نماینده همراه اول در استان بهترین و اولین منطقه در بهبود کیفیت پوشش تلفن را داراست.

توسعه خدمات پست بانک در روستاهای استان بوشهر

 

مدیرپست بانک استان بوشهر گفت: با همت و پشتیبانی وزارت ارتباطات، فناوری و اطلاعات در ۷۰ روستای استان ای تی ام نصب شده و گسترش فعالیت پست بانک نقش مهمی در رضایت‌مندی مردم، کاهش حجم ترددها و ترافیک شبکه بانکی، مراجعه‌ها و هزینه‌های روستائیان دارد. 

دشتی افزود: در زمان حاضر ۱۰۴ باجه روستایی و ۱۲ شبعه شهری انواع خدمات بانکی را تا دورترین مناطق استان ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: افزون براین استقرار ۷۰ دستگاه خودپرداز از محل پست بانک و وزارت ارتباطات، فناوری و اطلاعات در روستاهای استان بوشهر نصب شده است که این رقم بالاترین نصب خودپردازها را داراست.

دشتی اضافه کرد: تلاش شده حتی در مناطقی که از نظر پوشش اینترنت مشکلاتی وجود داشته خودپرداز در راستای رفاه و آسایش روستانشینان راه‌اندازی و نصب شود.

مدیر پست بانک استان بوشهر گفت: تلاش شده از ترافیک و مستقر کردن خودپردازها در برخی از روستاها خودداری و به سمت هدایت کردن این امکانات به سمت مناطق محروم و دورافتاده بوده‌ایم.

وی در خصوص نصب پوز در روستاها افزود: نصب و راه اندازی دستگاه‌های پوز از یک هزار و ۲۰۰ به سه هزار و ۵۰۰ پوز در روستاها ارتقا یافته است.

دشتی ادامه داد: همچنین قرار است ۳۰ دستگاه خودپرداز دیگر نیز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری به زودی در روستاهای استان بوشهر نصب شوند.

ایجاد ۹۶۵ فرصت شغلی 

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد منابع بانکی استان به پست بانک تعلق گرفته است گفت: با پرداخت ۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با پرداخت تسهیلات کم بهره ۷۶۵ شغل و با ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی پست بانک نیز ۲۰۰ شغل ایجاد شده است.

افزایش جابه جایی مرسوله‌ها از ۱۵ به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله در استان بوشهر

 

مدیرکل پست استان بوشهر گفت:  سرانه پستی استان بوشهر از ۳.۵ مرسوله در دولت یازدهم به ۵.۵ مرسوله در دولت دوازدهم افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود که تا پایان این دوره به سرانه هشت مرسوله دست یابیم.

علی پارسیده ادامه داد: در بخش واگذاری امور به بخش خصوصی از مجموع ۲۲۰ واحد پستی در استان بوشهر ۲۰۰ واحد مربوط به بخش خصوصی است و ۲۰ واحد را بخش دولتی اداره می‌کند.

پارسیده گفت: ۱۳۰ نفر در بخش خصوصی و ۲۰۰ نفر در واحدهای دفاتر آی سی تی روستایی و شهری نیز مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۱۰۰ خدمت دولتی به وسیله پست ارائه می‌شود افزود: امانت پستی بعنوان یک شاخص از ۵۵۰ هزار امانت با ۱۵۰ درصد رشد امروز به یک میلیون و ۵۵۰ هزار امانت افزایش یافته است و ۷۰ درصد این امانت‌ها مربوط به کسب و کارهای الکترونیک بوده است.

پارسیده گفت: پس استان بوشهر موفق شد براساس  ارزیابی دیجیتال پست لوح سیمینی و زرین در خصوص زبدگی و رهبری دیجیتال را به خود اختصاص  دهد

وی  با اشاره به رونق تجارت الکترونیک در استان بوشهر گفت: در همین راستا فضای مالی تجارت الکترونیک با هدف روان سازی و راه اندازی سایت تجارت الکترونیک انجام شد.

پارک علم و فناوری و اداره کل پست بوشهر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پارسیده افزود: تفاهم‌نامه همکاری میان پارک علم و فناوری خلیج فارس و اداره کل پست استان بوشهر به منظور حمایت از کسب و کارهای نوپا امضا شده است.

 مدیرکل پست استان بوشهر اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا و گرایش مردم به خریدهای اینترنتی، ارائه خدمات پستی را بهبود بخشیده است.

 

افزایش نقاط هاپ پست از یک به چهار نقطه 

پارسیده گفت: تا یک ماه گذشته تنها از یک نقطه کار ارسال مرسوله انجام می‌شد اما امروز با افزایش سه منطقه دیگر از جمله مشهد، تهران، اصفهان و همدان خروجی سرعت سیر مرسولات افزایش یافته است.

وی یادآور شد: امروز سرعت سیر مرسوله در استان بوشهر از سه به ۲ روز کاهش یافته و همچنین در بخش تجارت الکترونیک نیز رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 10340

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار