سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ - Tuesday, 21 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 0 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
بخشدار ویژه خارگ : غیر از “خلیج فارس” عنوان دیگری وجود ندارد

محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس این روز را به همه  هموطنان غیور و شریف به ویژه مردم ولایتمدار جزیره خارگ تبریک و تهنیت گفت

به گزارش خارگ آنلاین ، محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس این روز را به همه  هموطنان غیور و شریف به ویژه مردم ولایتمدار جزیره خارگ تبریک و تهنیت گفت

متن پیام ایشان  به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

“مقابله با نقشه‌ها و سیاست‌های بیگانگان برای دست‌اندازی به خلیج فارس به عنوان جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شود”
مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

روز دهم اردیبهشت، روز اخراج پرتغالی‌ها از آب‌های جنوبی ایران، روز ملی خلیج فارس نام دارد. روزی که یادآور از خودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط ستمگرانه بر سواحل جنوبی کشور بود.

انگلیسی‌ها پس از اقدامات جاعلانه در راستای بزرگترین جعل تاریخی در تغییر نام خلیج فارس، نخستین عاملان ایجاد این تفرقه در منطقه بودند، آنان از قدیم به دنبال ایجاد یک دریای انگلیسی به جای خلیج‌فارس بودند و آمریکایی‌ها هم که آرزوی داشتن یک دریای امریکایی در جنوب ایران بودند، برای حضور در منطقه به این موضوع دامن زدند. جعل یک عنوان هرگز نمی‌تواند سلاح مناسبی برای پاک نمودن هویت چندین هزار ساله یک منطقه و افراد وابسته به آن باشد. غیر از “خلیج فارس” عنوان دیگری وجود ندارد و حتی سازمان ملل متحد نیز تاکنون در چندین نوبت نام این منطقه را "خلیج فارس" اعلام کرده که ضمن اصالت سابقه تاریخی نشان دیگری از حقانیت آن است.

خلیج فارس تنها یک نام و نقطه در نقشه نیست، بلکه حِرز آبی این مرز‌ و بوم پرافتخار است که به عنوان نماد صلح و دوستی، برای همیشه، بر تارک تاریخ ایران خواهد درخشید تا آزادی، آزادگی، استقلال و غیرت ملی ایرانیان را به بدخواهان این کشور نشان دهد.

فرزندان رشید ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس اجازه جولان به ناو‌ها و نیرو‌های آمریکایی را در خلیج فارس ندادند و به شایستگی از مرز‌های آبی کشور با نثار خون خود محافظت کردند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا، دهم اردیبهشت ماه؛ روز ملی خلیج فارس را که مقارن با آغاز عملیات پرافتخار بیت المقدس است، به همه هموطنان غیور و شریف به ویژه مردم ولایتمدار جزیره خارگ تبریک و تهنیت عرض نموده، امید است نسل‌های آینده با استواری، تلاش و کوشش خستگی ناپذیرشان، از این میراث گرانبها پاسداری و با حفظ اصالت و هویت آن، موجب سربلندی ایران و ناامیدی و پشیمانی دشمنان ایران زمین شوند.

کد خبر 62365

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار