جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
آقای زنگنه شجاعت و تدبیر لازم برای دور زدن تحریم ها و اراده لازم و کافی برای فروش نفت در این دوران را ندارد.

استیضاح زنگنه برای ترساندن او نیست/ استیضاح کنندگان خیلی جدی هستند و عقب نشینی در کار نخواهند بود/ زنگنه شجاعت و تدبیر لازم برای دور زدن تحریم ها را ندارد/ یک سال باقیمانده از عمر دولت زمان کمی نیست/ باید یک فرد پرتوان اداره این وزارت استراتژیک را بر عهده گیرد/ با استعفا یا استیضاح زنگنه دولت از حد نصاب نمی‌افتد

خبرگزاری خارگ آنلاین به نقل از گروه اقتصادی جهان نيوز: دو روز قبل از آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دکتر ابراهیم رضایی منتخب مردم دشتستان در گفتگویی با جهان نيوز اعلام کرده بود که یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم باید برخورد با امثال زنگنه باشد؛ چراکه نحوه مدیریت آنان مسبب خیلی از مشکلات کشور می‌باشد.

هفته گذشته و در ماه سوم فعالیت نمایندگان مجلس یازدهم، استیضاح وزیر نفت توسط بیش از سی نفر از نمایندگان مجلس امضا شد.

در همین باره دکتر ابراهیم رضایی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و نمایندگان منتظر اعلام وصول آن هستند. این استیضاح ظاهری نیست بلکه استیضاح کنندگان خیلی هم جدی هستند و عقب نشینی نخواهند کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به هدف نمایندگان از استیضاح وزیر نفت، توضیح داد: مطرح شدن استیضاح وزیر نفت در مجلس، ترساندن ایشان نیست و واقعا نمایندگان نسبت به عملکرد آقای زنگنه در وزارت نفت نقد جدی دارند و آن را موجب خسارات می دانند. متاسفانه این وزارتخانه همچنان اصرار بر خام فروشی نفت دارد که این موضوع باعث مشکلات جدی برای کشور هم در مبحث فروش و هم در مبحث ارزش افزوده شده است.
 
منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جلوگیری از خام فروشی می‌تواند موجب  ایجاد اشتغال شود، مطرح کرد: عدم خام فروشی نفت علاوه بر یجاد اشغال، ثروت ملی را  افزایش می دهد.  نفت فرصتی برای سرمایه گذاری مولد در داخل کشور ایجاد می‌کند که در  این سالها بخاطر کم توجهی به این موضوع و عدم مدیریت صحیح، کشور دچار خسارات های فراوان شده.
 
رضایی با اشاره به افت جایگاه ایران در اوپک در دروه مسئولیت آقای زنگنه بر وزارت نفت، خاطرنشان کرد: افت جایگاه ایران در اوپک به خاطر ضعف دیپلماسی انرژی بوده، خیلی از قراردادها با دولت‌های خارجی در این سالها متوقف مانده و به نتیجه نرسیده، منتخبان مردم در مجلس به این غربگرایی و اعتماد کاذبی که این سالها به شرکت‌های غربی شده بود هم انتقاد دارند. 
 
وی با انتقاد از عدم توسعه ظرفیت پالایشگاهی و پتروشیمی متناسب با نیاز کشور، بیان کرد: در این سالها خیلی از فرصت ها از دست رفت و علاوه بر عدم توسعه ظرفیت پالایشگاهی در این دوران، آقای زنگنه شجاعت و تدبیر لازم برای دور زدن تحریم ها و اراده لازم و کافی برای فروش نفت در این دوران را ندارد.
 
منتخب مردم دشتستان با اشاره به اینکه عدم استفاده از ظرفیت های داخلی برای توسعه صنعت نفت و میادین داخلی موجب از دست رفتن سودهای فراوان در این سال‌ها شده، خاطرنشان کرد: یکی از این موارد در حوزه پارس جنوبی است. این پروژه مطابق انتظار توسعه پیدا نکرده و ایران می‌توانست درآمد خیلی بیشتری از این میدان عظیم گازی مشترک داشته باشد.
 
رضایی با بیان اینکه وزارت نفت باید در این سالها روی میدان‌های مشترک بیشتر سرمایه گذاری می‌کرد، تاکید کرد: هر چقدر که ایران در توسعه این میدان ها تاخیر داشته باشد، سودی بیشتری نصیب طرف مقابل خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه کارهای انجام نشده زیادی در صنعت نفت وجود دارد، تصریح کرد: در کل باید گفت که آقای زنگنه مدیر دوران صلح است و اکنون کشور در دوران جنگ اقتصادی قرار دارد و ایشان توانایی لازم را برای اداره وزارت استراتژیک نفت ندارد.
 
منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان یک ساله باقی مانده از عمر دولت، آیا استیضاح وزیر نفت به صلاح کشور است، بیان کرد: یکسال زمان کمی نیست و نمایندگان می خواهند در این مدت یک فرد پرتوان و کارآمد در راس وزارت نفت قرار بگیرد که بیشترین از این ضرر نکنیم.
 
رضایی درباره احتمال استعفای وزیر نفت پیش از اعلام وصول استیضاح، گفت: اطلاعی درباره استعفای بیژن زنگنه از وزارت نفت ندارد و امیدوار است که ایشان پاسخگوی عملکرد خودش باشد و با استیضاح و یا برکناری بیژن زنگنه از وزارت نفت دولت از حد نصاب نمی‌اُفتد.
 
وی در پایان در پاسخ به اینکه واکنش دولتی‌ها نسبت به طرح استیضاح وزیر نفت در مجلس چه بوده، تصریح کرد: طبیعتاً دولت مخالف است. البته واکنش خاصی دیده از طرف مقامات دولتی دیده نشده ولی متاسفانه رسانه‌های دولتی و مواجب بگیر دولت حملاتی را به استیضاح کنندگان وارد کردند که عمدتا دفاعیات این رسانه از آقای زنگنه غیرکارشناسی و غیردقیق و بیشتر احساساتی، هیجانی و متعصبانه بود.  

کد خبر 10343

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار