شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
صداي مردم جزیره خارگ را بشنويد

خارگ: از مسولین متولی در استان و جزیره خارگ خواهانیم صداي درد هاي مردم خارگ را بشنوند چرا كه تردد يكي از عوامل اضطرارب هميشگي اين خطه از خاك ايران است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : سالهاست كه دريا با روح و جان ما در جزيره مرجاني خارگ عجين شده،عجيب به نواي موج ومرجان وليمر عادت كرده ايم،دريا نعمت است و روزي ما از همانجاست. پدران و مادران ما درگذشته با لنج به خشكي تردد مي كردند و با تمام سختي هايش سوختند و ساختند ، تا شايد نسل بعد رفاه ديگري  را تجربه كند  اما كماكان ،مشكل هميشگي مردم بحث تردد است كه مدام مختل مي شود و همه ساكنان جزيره را به مشقت مي اندازد.

 

شرحی از وضعیت موجود: در حال حاضر تعداد سه فروند كشتي بزرگ در مسيربوشهر و نزديك به سه كشتي كوچك در مسير گناوه خدمات رساني ميكنند ،اما قريب به يك هفته است كه  علي رغم مساعد بودن شرايط جوي،حركت كليه شناورهاي مسير بوشهر كنسل شده است، كشتي روياي جنوب وسوروبندر به دليل برخورد كشتي اداره بندر آسيب ديدند كه اداره محترم بندر  بعلاوه جناب آقاي فرماندار مسوليت تعمير اين دو را  به عهده گرفته اند و همچنين كشتي آروس مهيار نيز به دليل خرابي موتور مجبور به کنسل شدن تردد نموده و درگیر انجام تعمیرات  است.

 

اين امر بصورت خودكار باعث مي شود كشتي هاي مسير گناوه نيز جهت تردد پرسنل شاغل در صنعت،بصورت دربست بوكينگ شركت نفت باشند.اين مي شود كه مردم عادي در صورت داشتن مشكل پزشكي،كار اداري، يا هرگونه جبري براي تردد ،امكان رفتن به  بوشهر را نداشته باشند و از مسير گناوه نيز به سختي بليط تهيه ميكنند  و عملا خروج از جزيره با زحمت فراوان ميسر است.خدانكند شرايط جوي هم نامساعد شود كه باري مضاعف بر معضل تردد مردم  است.

 

همه ما انتظار داريم  مسولان گرامي و نمايندگان محترم شهر بفکر چاره اندیشی باشند و یكبار براي هميشه اين مشكلات را حل كنند ،از جمله بزرگترين خلا مشكل اياب و ذهاب ،عدم وجود ارگان مسول و ناظر ترددهاست.اين مي شود كه بي برنامگي و مشكلات عديده  بخصوص در تعطيلات و همچنين شرايط نا مساعد جوي،بصورت مستمر گريبان عبور و مرور دريايي مردم ر ا بگيرد.سالهاست قرار بر اين است كه سازمان حمل و نقل دريايي خارگ راه اندازي شود اما اين شعار در حدحرف و مصاحبه باقي ماند و به رويا پيوست.


شرایط تردد در جزیره خارگ بعد از حذف شناورهای شرکت والفجر و واگذاری به بخش خصوصی ، دچار مشکلاتی شده که در بدترین شرایط خود قرار دارد و باید به عرض برسانم که در ایام عید سال هم طی اخبار ها موجود ، مشکل تردد در مسیر بوشهر به نهایت مشکلات خواهد رسید .
 ازهمه مسولان محترم تقاضا داريم در ابتدا حمایت کنند از بخش خصوصی و کمک کنند تا سرمایه گذار در این بخش ورود کند و مشکل تردد دریایی را حل کندو همچنین صداي درد هاي مردم خارگ را بشنوند چرا كه تردد يكي از عوامل اضطرارب هميشگي اين خطه از خاك ايران است.

کد خبر 1063

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار