جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
«خانواده ایرانی»
ایسنا/بوشهر سری اول مجموعه پوسترهای «خانواده ایرانی» توسط جوانان بوشهری فعال خانواده منتشر شد.

موسسه مردم نهاد رسم زندگی بهتر با طراحی پنج  پوستر از بیانات مقام معظم رهبری، سری اول مجموعه پوسترهای «خانواده ایرانی» را منتشر کرد.

این موسسه به مدت یک سال است که در استان بوشهر فعالیت کرده و توجه ویژه ای به موضوع زن و خانواده دارد، که در آخرین اقدام خود سری اول پوستر های "خانواده ایرانی" را منتشر کرد.

محمد صفایی، فعال حوزه خانواده و مدیر هنری این پروژه از انتشار سری دوم این پوسترها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع زن و خانواده در ساخت یک جامعه ی متعالی، ما برآن شدیم تا برخی از نمود های مفهومی اصیل را در این موضوع از منظر رهبر معظم انقلاب به تصویر بکشیم.

وی افزود: خانواده ایرانی، نام مجموعه پوستری است از مجموعه اقدامات جبهه فعالین خانواده استان بوشهر با هدف تبیین الگوهای رفتاری و همچنین الگوسازی فردی، برای خانواده های ایرانی تولید شده است.

صفایی بیان کرد: این مجموعه پوستر، ابتدای یک سیر مفهومی برای ترسیم جایگاه متعالی زن و خانواده در جامعه ی ایرانی – اسلامی است. ما با شعار حال خوش، خانواده ی خوشبخت، در صدد ترسیم آینده ی شیرین تر و متعالی تری برای خانواده های ایرانی هستیم.

به گزارش ایسنا، این مجموعه پوستر توسط آرش خوش‌نیت، گرافیست بوشهری طراحی شده که با کیفیت مناسب و قابلیت چاپ، برای جبهه فعالین خانواده استان بوشهر قابل مشاهده و استفاده است.

عزیز خانه

محیط خانواده برای زن باید محیط امن، محیط عزت و محیط آرامش خاطر باشد تا زن بتواند آن وظیفه ی اساسی خودش را -که همین حفظ خانواده است- به بهترین وجهی انجام دهد.

دیدار با جمعی از بانوان نخبه - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱

مایه‌ی آرامش

مهم ترین مسئولیت زن هم کدبانویی است؛ معنای کدبانویی خدمتگزاری نیست، معنایش این است که محیط خانواده را برای فرزندان و برای همسر یک محیط امن و آرام و مهربانی می کند، با مهربانی خودش، با عزتی که در خانه برای او فرض می شود.

دیدار هیئت امنای گروه هم اندیشی تحکیم خانواده ۱۳۹۵/۰۲/۲۰

بهترین الگو

زن مسلمان، به یک الگو و یک نمونه ی برجسته احتیاج دارد. اگر بخواهد موازین اخلاقی، عاطفی و انسانی، موضوع جنسیت زن بودن - که محور خانواده است - و موضوع آرمانگرایی را باهم ملاحظه کند و همه ی اینها را با دیدگاه اسلامی مورد توجه قرار دهد، احتیاج به یک الگو و نمونه ی مجسم و شاخص دارد که به او نگاه کند و خود را با او تطبیق دهد. حضرت زینب سلام الله علیها برای زنان ما یک الگوست.

بیانات در دیدار جمعی از پرستاران - ۱۳۷۴/۰۷/۱۲

تمدن‌کشی

انتقال فرهنگها و تمدنها و حفظ اصول و عناصر اصلی یک تمدن و یک فرهنگ در یک جامعه و انتقالش به نسلهای پی‌درپی، ‌به برکت خانواده انجام می‌گیرد. 

بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌ی عقد - ۱۳۷۷/۰۱/۲۶

ظرافت زنانه

برای یک مرد بزرگ، این همسر کاری را می کند که مادر برای یک بچه ی کوچک آن کار را می کند؛ و زنان دقیق و ظریف به این نکته آشنا هستند. اگر این احساسات و این عواطف محتاج وجود یک محور اصلی در خانه – که آن خانم و کدبانوی خانه است – نباشد، خانواده یک شکل بدون معنا خواهد بود.

دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان - ۱۳۷۰/۱۰/۰۴

انتهای پیام 

کد خبر 11015
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار