شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
کنگان در وضعیت نارنجی است/ برگزاری مراسم عروسی و عزا ممنوع شد
بوشهر - فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت نارنجی است، گفت: برگزاری مراسم عروسی و عزا در شهرستان کنگان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی پاک نژاد عصر چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان کنگان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امروز باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم، خوشحال و خرسندم که با همکاری مردم شهرستان وضعیت شهرستان در قسمت نارنجی قرار گرفته است که امیدوارم با تداوم این همکاری‌ها بتوانیم از این وضعیت نیز بگذریم.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: امروزه هرچه از تعداد بیماران بیمارستان کم شود بهتر می‌توان برای بیماران حاد کرونایی خدمات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و محدویت‌های ۳و۴ شامل آن می‌شود گفت: کارگروه مشترک برای بازدید از بازارها و اماکن عمومی شهرستان تشکیل شود و تعطیلی عروسی‌ها و عزاداری‌ها به صورت جدی دنبال شود.

پاک‌نژاد عنوان کرد: خانه باغ‌هایی که در آن‌ها تجمعات و مراسم عروسی و… برگزار می‌شود شناسایی و با آن‌ها به صورت جدی برخورد شود.

اعمال محدودیت‌ها

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان افزود: ادارات شهرستان در رعایت نکات بهداشتی کم کاری نکنند و به افرادی که فاقد ماسک هستند هیچ‌گونه خدماتی ارائه ندهند و بانک‌ها نیز شامل این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: از پلیس راهور و شهرداری در اعمال محدودیت‌های هفته پیش صمیمانه سپاسگزارم و این محدویت‌ها در سطح شهرستان ادامه داشته باشد و افراد متخلف جریمه شوند.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان کنگان مطرح کرد: آرایشگاه‌ها و مراکزی که به برگزار کنندگان مراسم عروسی خدمات ارائه می‌دهند باید شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

پاک نژاد گفت: حضور همراه بیمار کرونایی در بخش کرونا بیمارستان مطلقاً ممنوع است.

این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری عروسی و مراسم تشییع جنازه در شهرستان در این دو هفته مطلقاً ممنوع است و مسئولان قضائی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد کنند، آرامستان‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها

رئیس شورای تأمین شهرستان کنگان گفت: سمن‌ها و رسانه‌ها در فضای مجازی نسبت به آگاه سازی و تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام نمایند.

فرماندار کنگان عنوان کرد: دستگاه قضا با افرادی که به گروه‌های نظارتی تهدیدی وارد می‌کنند حتماً برخورد کنند.

تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌های شهر و روستا، جمع آوری کودکان کار، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف صنوف، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در زمینه رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک توسط سمن‌ها و رسانه‌ها در فضای مجازی، تشکیل کارگروه نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با محوریت شبکه بهداشت و درمان، ممنوعیت فعالیت دو هفته‌ای گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در شهرستان کنگان، تعطیلی آرامستان‌ها و پارک‌ها و بوستان شهری و روستایی، جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و تشییع جنازه و برخورد با آرایشگاه‌ها، تشریفات و گل فروشی‌ها و مراکز خدمات دهنده به عروسی‌ها از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 11344
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار