جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
۴۵۷۱ سالمند در استان زنجان به بیماری کرونا مبتلا شدند
زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از مبتلا شدن چهار هزار و ۵۷۱ سالمند در استان زنجان به بیماری کرونا خبر داد و گفت: ۴.۱ درصد سالمندان دچار کرونا شدند.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه جمعیت سالمندی در استان زنجان ۹.۲۵ درصد است، گفت: این آمار در استان زنجان ۱۰.۴ درصد است.

وی اظهار کرد: جمعیت سالمندی دراستان زنجان یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از مبتلا شدن چهار هزار و ۵۷۱ سالمند در استان زنجان به بیماری کرونا خبر داد و گفت: ۴.۱ درصد سالمندان دچار کرونا شدند.

قزلباش با بیان اینکه از این تعداد سه هزار و ۳۰۲ سالمند مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند، تاکید کرد: معادل ۴۲ درصد از سالمندان بستری شدند.

وی با بیان کل جمعیت سالمندی استان زنجان ۱۰۱ هزار و ۲۰۳ نفر است، ابراز داشت: از این تعداد ۶۰ تا ۷۰ سال ۶۰ هزار و ۵۷۱ نفر، ۷۰ تا ۸۰ سال حدود ۳۰ هزار و ۶۰۲ نفر و ۸۰ به بالا هم ۱۷ هزار و ۵۵۰ نفر سالمند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: در استان زنجان هشت هزار و ۳۲۷ سالمند معادل ۷.۵ درصد بیمار دیابتی هستند و ۲۸ هزار و ۵۳۳ نفر معادل ۲۵.۷ درصد فشار خون دارند.

قزلباش گفت: بیشترین بیماران دیابتی در شهرستانهای سلطانیه با ۱۰.۳۸ درصد است.

وی برلزوم توانمند سازی سالمندان دراستان تاکید کرد و افزود: باید به استقلال سالمندان بیشتر توجه شود چرا که در تامین سلامتی آنها بسیار موثر است.

کد خبر 11582
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار