دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری طی هفته اخیر کاهش یافته است.

مجید شیرانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آمار بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری سیر کاهنده‌ای پیدا کرده و ورودی‌ها به بیمارستان‌ها و افراد بستری در مراکز درمانی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین علت این کاهش در روند بیماری محدودیت‌های اعمال شده نیست، گفت: محدودیت‌ها تنها عامل کمک‌کننده هستند و اصلی‌ترین علت رعایت مردم و پرهیز آن‌ها از حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: پیش از این چرخش ویروس در اجتماع‌های خانوادگی بسار بالا بود اما در چند هفته اخیر چرخش خانوادگی ویروس بشدت کم شده است.

وی تاکید کرد: مسئله بسیار مهمی که محل نگرانی است، سهل‌انگاری در اجرای محدودیت‌ها و بدتر از آن عادی‌انگاری از سوی مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: بیماری کرونا بسیار آهسته و با صرف زمان زیادی کنترل می‌شود، لذا از مردم چهارمحال و بختیاری تقاضا می‌شود، از دورهمی‌ها و مهمانی‌ها پرهیز کنند چراکه در غیر این صورت مجدداً آمار بالا خواهد رفت.

وی تاکید کرد: واقعه مهم پیش رو آئین سنتی شب یلدا است که مردم و خانواده‌ها گرد هم جمع می‌شوند و مراسم‌های سنتی این شب را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: امسال این شب مصادف با روز پرستار است، لذا از مردم تقاضا داریم به دلیل سلامت خود، خانواده و جامعه امسال شب یلدا را برگزار نکنند یا حتی‌الامکان به صورت مجازی برگزار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تشخیص زودهنگام و قرنطینگی خانگی از جمله اقدامات مداخله‌ای برای کنترل شیوع بیماری کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

کد خبر 13095
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار