شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
ائمه جمعه فرمانده قرارگاه‌های فرهنگی در استان بوشهر هستند
بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به محوریت ائمه جمعه در تقویت جبهه انقلاب گفت: ائمه جمعه فرمانده قرارگاه‌های فرهنگی در استان و شهرستان‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری عصر چهارشنبه در دیدار با امام جمعه دیلم اظهار داشت: مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر و تشکل‌های وابسته آماده همکاری با ائمه جمعه و مشارکت در برنامه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه جنگ نابرابر در مقابل دین به بهانه کرونا در حال شکل گرفتن است تصریح کرد: از این طریق دشمن دارد نفوذ پیدا می‌کند و کار خود را با پیچیده‌ترین روش‌ها اجرایی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: ما باید دنبال ساختارسازی علمی و فرهنگی باشیم تا بتوانیم با انسجام کامل، دیدگاه برتر دین را به همگان بقبولانیم.

وی با اشاره به محوریت ائمه جمعه در تقویت جبهه انقلاب اظهار داشت: ما معتقدیم که حسب کلام رهبر معظم انقلاب، ائمه جمعه، فرمانده قرارگاه فرهنگی در استان و شهرستان‌ها هستند و تمامی دستگاه‌های حوزه دین، باید تحت یک فرمان واحد و یک فرمانده باشند که آن فرمانده امام جمعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: ما باید برای جبران کمبودهای گذشته جهادی کار کنیم؛ چرا که ما نسبت به آرمان‌های انقلاب عقب هستیم.

وی خطاب به امام جمعه دیلم افزود: امید است در دوره جدید با همراهی حضرتعالی و سایر مجموعه‌های فرهنگی بتوانیم تحولات خوبی را در شهرستان ایجاد کنیم و به مطالبات مردم از جامعه روحانیت و حوزه دین پاسخی درخور دهیم.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: اگر مجموعه‌های متولی دین در یک فرآیند منسجم و هماهنگ حرکت کنند، تلقی مردم این است که روحانیت و حوزه دین دارند به درستی رسالت و مأموریت خود را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: الان ما با موضوعات متنوع و نوپدید مواجه هستیم و توان ما محدود و فرصت گفتگو نیز محدود است؛ بنابراین کلام و عمل ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگ، باید حول یک محور واحد عرضه شود چون که مردم، تفاوت‌ها در نگاه و عمل را «اختلاف» برداشت می‌کنند.

تشکیل گروه‌های تبلیغی در مناطق

امام جمعه دیلم نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و تبریک انتصاب حجت‌الاسلام طاهری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از مجموعه دستگاه‌ها و نهادهایی است که منتسب به رهبری معظم است و این مایه چشم روشنی است که این مجموعه، فعال، باشکوه و پیش رونده است و امید است با حضور شما در عرصه دین و مساجد شاهد حرکت و شکوفایی باشیم.

حجت‌الاسلام محمود اسدی ابراز داشت: توقع ما این است که کار، با نگاه مقام معظم رهبری به پیش برود و برنامه‌ریزی ما متناسب با امکانات و همچنین میزان حمله دشمن، به ویژه به افکار نوجوانان و جوانان، به عنوان سرمایه‌های این مملکت باشد.

وی خواستار استقرار روحانیون مستقر بیشتر در شهرستان دیلم و روستاهای تابعه و تشکیل گروه‌های تبلیغی در مناطقی از این شهرستان شد.

کد خبر 13585
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار