پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
بارش باران و تگرگ در نقاط مرکزی و شمالی استان بوشهر
بوشهر - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر باعث بارندگی‌هایی در نقاط مرکزی و شمالی استان شده است.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از بامداد امروز شاهد تقویت فعالیت‌های سامانه بارشی در استان بوشهر هستیم و نقاط مرکزی و شمالی استان تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بیشترین بارش‌ها در دشتستان با ۲۸ میلیمتر بوده است و در گناوه هفت میلیمتر و در دیلم شش میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر از بارش تگرگ در برخی نقاط شهرستان دشتستان خبر داد و اضافه کرد: تا اواخر وقت امروز بارش باران در استان ادامه دارد.

وی از کاهش دمای هوای استان بوشهر از فردا خبر داد و بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی کاهش سه تا شش درجه‌ای دما، احتمال ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغ‌ها خصوصاً در دشتستان و جم وجود دارد.

مساعدی خاطرنشان کرد: از اوایل روز یک‌شنبه ۳۰ آذر تا اواسط سه‌شنبه دوم دی به سبب وزش باد به‌نسبت شدید شمال غربی، مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل مرکزی و جنوبی استان مواج خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع موج بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر بوده و گاهی تا دو متر می‌رسد، از دریانوردان خواست آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و شناورهای کوچک و سبک تا حد امکان از ترددهای دریایی خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: همچنین با توجه به روند کاهش دما در استان، به کشاورزان توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی در اراضی کشاورزی تدابیر لازم را بیاندیشند.

کد خبر 13659
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار