جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
جایگاه مدیریت استان بوشهر در حوزه صنعت نفت باید درست تعریف شود
بوشهر - نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه مدیریت استان بوشهر در حوزه صنایع نفت و گاز موجود در استان باید درست تعریف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین کرمی عصر پنجشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: نمایندگان استان در کمیسیون‌های خوبی حضور دارند و ظرفیت و پشتوانه خوبی برای مسئولین استان هستند.

وی اضافه کرد: در خصوص بودجه بحث‌های زیادی شد، سال گذشته در تخصیص اعتبار حوزه نفت، استان بوشهر رتبه سی ام را کسب کرد. تخصیص اعتبار نفت ۴۰۰ میلیارد بوده که ۸۰ میلیارد آن را به استان داده‌اند.

کرمی افزود: لایحه بودجه دولت را مکلف کرده که در استان‌ها سه دهک بالای جامعه را شناسایی و یارانه آنها را حذف کند، متأسفانه نه دولت کاری کرد و نه مدیران استان، قرار بود دولت در سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان اموال و دارایی‌هایش را بفروشد. بخشی در استان بوشهر بوده که کمترین میزان فروش هم در همین استان ست.

وی با اشاره به اختلاف نظرهایی که بین مدیران استان و نمایندگان در حوزه بودجه وجود دارد گفت: اگر مشکلی داریم و جایی با هم اختلاف نظری داریم باید در کنار هم اختلافات را برطرف کنیم.

کرمی تاکید کرد: کشاندن مباحث به رسانه‌ها و القای اختلاف بین مسئولین کار صحیحی نیست. عده‌ای می‌خواهند از این فضا سوءاستفاده کنند. جایی که اختلاف نظری با نمایندگان دارید با رئیس مجمع نمایندگان استان در میان بگذارید.

نماینده مردم دشتی و تنگستان بیان کرد: ما تمام تلاشمان این است که مصوبه از شورای نگهبان برای اصلاح به صحن مجلس برگردد و چندین راه دیگر هم برای رفع این مشکل پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر باید به جایگاهی که لایق آن است برسد اظهار داشت: شورای برنامه ریزی استان باید با محوریت مسائل شهرستان‌ها در هر شهرستان نشست برگزار کند.

کرمی گفت: جایگاه مدیریت استان در نفت چیست؟ مدیریت ارشد استان باید عضو اصلی هیئت مدیره پارس جنوبی در استان باشد. باید استان در تصمیمات نفت نقش داشته باشد، نه اینکه شورای راهبردی مبلغی را برای استان در نظر بگیرد، بعد کلی منت بگذارند و پول را قطره چکانی تزریق کنند. وظیفه دارند کمک کنند.

وی ادامه داد: جایگاه مدیریت ارشد استان در نفت باید درست تعریف شود، باید به اتفاق نمایندگان از ریاست جمهوری و وزیر نفت این را بخواهید، عسلویه و پارس جنوبی و نفت فلات قاره جزئی از این استان هستند، نباید دفتر مدیریتشان در مرکز کشور باشد، نباید برای جزئی‌ترین مسائل و مشکلات استان محتاج تصمیم گیری مدیران نفتی باشیم.

کد خبر 14950
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار