جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
۹۳ هزار هیئت مذهبی و ۸۰ هزار مداح در کشور فعال است
بوشهر - مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت ۹۳ هزار هیئت مذهبی و ۸۰ هزار مداح در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجید باباخانی عصر پنجشنبه در نشست شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر اظهار داشت: این سفر پیرو سفرهای دوره‌ای و بازدید میدانی از شبکه‌های تخصصی فرهنگی - تبلیغی اعم از شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و انجمن‌های اسلامی انجام شده و در خدمت شما هستیم.

حجت‌الاسلام باباخانی ادامه داد: بازدید میدانی از هیئت‌های شاخص مذهبی و شنیدن سخنان و مسائل و مشکلات آنان و همچنین برگزاری جلسات هم‌افزایی و گفتگوهایی که صورت می‌گیرد، باعث تقویت و افزایش تعامل در سطح نیروهای جبهه‌ی انقلاب و تشکل‌های میان‌تخصصی از جمله هیئت‌های مذهبی می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه‌های فرهنگی استان بسیار پرطراوت و فعال به کار خود ادامه می‌دهند، افزود: ۸۰ هزار مداح در سطح کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۳۲ هزار نفر به صورت مستند به امر ستایشگری اهل بیت عصمت و طهارت مشغول هستند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود خواستار برقراری تعامل بیشتر با نهادهای فرهنگی و همچنین بخش‌های خصوصی استان، برای دریافت کمک در راستای رشد بخش فرهنگی و همچنین و خدماتی که خود سازمان در سطح مرکز انجام می‌دهد، شد.

لزوم ارتقای کارکرد اجتماعی هیئت‌ها

نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور و استان بوشهر به ارائه گزارشی از روند برنامه‌های در دست اجرای شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر و کشور پرداخت و خواستار ارتقا کارکرد اجتماعی هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا، معاون فرهنگی‌، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز با تقدیر از نقش ارزشمند هیئت‌های مذهبی در اعتلای مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) بر لزوم توانمندسازی هیئت‌های در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

گفتنی است، در جلسه‌ی شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر، هر یک از اعضای شورا به بیان مسائل و مشکلات پرداختند و پیشنهادها و نقطه‌نظرات خود پیرامون نحوه‌ی ارتقا شاخص‌های فرهنگی شهرستان خود و همچنین توسعه‌ی فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی را ارائه دادند.

کد خبر 14952
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار