یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
توانبخشی ۶۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در موسسات حرم امام حسین(ع)
علی سلطانی مسئول بخش توانبخشی در آستان قدس حسینی گفت: کادر توانبخشی وابسته به این بخش، با همکاری مربیان و اساتید تحصیل کرده، با طرح‌ها و برنامه‌هایی کارآمد مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، با رهنمودهای مستقیم نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، بخش هماهنگی و توانبخشی آموزشی مؤسسات توانبخشی وابسته به آستان قدس حسینی توجه به کودکان مبتلا به اوتیسم را در استان کربلا و سایر استان‌های عراق در دستور کار خود قرار داده است. این اقدام با هدف ایجاد انگیزه و امید به زندگی در این کودکان انجام می‌گیرد.

علی سلطانی مسئول بخش هماهنگی و توانبخشی در آستان قدس حسینی اظهار داشت: «کادر توانبخشی وابسته به این بخش، با همکاری مربیان و اساتید تحصیل کرده، با طرح‌ها و برنامه‌هایی کارآمد مشغول به فعالیت هستند.»

وی توضیح داد: «با توجه به شرایط خاص کشور که در اثر بیماری کرونا به وجود آمده است و به منظور حفظ سلامت کودکان، یک برنامه قابل اجرا در خانه از طریق برنامه واتس‌آپ و زیرنظر مدیریت این مؤسسه آغاز شده است، تا روند پیگیری و توانبخشی این گروه مهم از کودکان در خانه‌های خود انجام شود.»

آقای سلطانی افزود: «تعداد مؤسسات توانبخشی وابسته به عراق ده مؤسسه می‌باشد که سه مؤسسه در استان کربلا قرار دارد و در هر یک از استان‌های نجف اشرف، بصره، دیوانیة، واسط، بابل، ذی قار و نیسان نیز، یک مؤسسه، مشغول ارائه خدمات به بیش از ششصد کودک هستند.

این بخش با استفاده از فناوری نوین آموزشی برای توانبخشی کودکان و حضور آنها در مدارس تلاش نموده است.

امسال بیش از پنجاه و پنج کودک موفق شدند تا دوره توانبخشی روانشناختی و علمی را با موفقیت طی کرده و وارد جامعه شوند.»

شایان ذکر است که بخش هماهنگی و توانبخشی آموزشی، وابسته به آستان قدس حسینی، پیرو رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، اقدام به آموزش رایگان تعداد زیادی از کودکان خانواده‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌های آسیب پذیر کرده است. این بخش دارای کادری متخصص است و روش‌های نوینی را برای توانبخشی به کودکان مبتلا به کارگرفته است. در حال حاضر این بخش، مشغول توسعه برنامه‌های آینده خود برای افزایش ظرفیت پذیرش و ایجاد مؤسسات جدید، برای مقابله با این بیماری در کودکان است.

کد خبر 14958
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار