یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
حمایت قوه قضائیه از افراد درمعرض خطر/نگاه خاص به اطفال و نوجوانان
بوشهر - معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به رویکرد قوه قضائیه به حمایت از افراد در معرض خطر گفت: سند تحول قضائی نگاه حمایت جدی نسبت به کودکان و نوجوانان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مصدق صبح چهارشنبه در کارگاه آموزشی حقوق اطفال و کودکان و نوجوانان در بوشهر اظهار داشت: برگزاری این کارگاه‌ها در سطح کشور به صورت جدی دنبال می‌شود و ۳۰ کارگاه تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی از هم اندیشی با همکاران قضائی و سایر افراد متخصص در حوزه کودکان و نوجوانان خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با این برنامه‌ها در عمل نگاه متفاوتی نسبت به اطفال و نوجوانان صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به اینکه قضات باید نحوه برخورد و ارتباط با اطفال و نوجوانان را بدانند تصریح کرد: با هدف کمک به کودکان و نوجوانان و نگاه ارفاقی به این قشر، طرح‌ها و لوایح متعدی به دولت و مجلس ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول قضائی نگاه حمایت جدی نسبت به کودکان و نوجوانان دارد، خاطرنشان کرد: این سند به تازگی ابلاغ شده‌است و تلاش می‌شود اجرایی شود.

مصدق با اشاره به رویکرد قوه قضائیه به حمایت از افراد در معرض خطر خاطرنشان کرد: مجازات افراد زیر ۱۸ با مجازات افراد بالای ۱۸ سال تفاوت دارد و این مسئله نشان دهنده رویکرد حمایتی جمهوری اسلامی در مورد افراد در معرض خطر است.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های دستگاه قضا این است که نگاه متفاوتی به اطفال و نوجوانان صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه از توسعه و ترویج حمایت از افراد در معرض خطر بویژه اطفال و نوجوانان خبر داد و افزود: دستاوردهای معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در زمینه حمایت از اطفال و نوجوانان گویای توجه ویژه به این موضوع است.

کد خبر 15912
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار