شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
عظمت انقلاب اسلامی گویای عیار ناب انقلاب فاطمی است
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: عظمت انقلاب اسلامی گویای عیار ناب انقلاب فاطمی است و فلسفه وجودی و غایت انقلاب اسلامی مبتنی بر مکتب فاطمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو پیروزی تاکنون همواره در چندین جبهه و با ابزارهای متناسب درگیر توطئه‌های دشمنان بوده و قطعاً این درگیری‌ها و توطئه‌ها در آینده نیز ادامه دارد ولی اولین و مهمترین وظیفه جبهه انقلاب، طلایه داران، نخبگان، فرماندهان و همه ما تبیین و روشنگری دستاوردهای نظام مقدس اسلامی در طول چهار دهه انقلاب است.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی الزاماتی لازم است افزود: یکی از این الزامات، آگاه سازی و تبیین بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا است.

وی ادامه داد: اعلام شفاف، روشن، متقن، مستدل و به هنگام موضع خود، دوری از جنجال، هیاهو و غرض ورزی، تبیین عمار گونه، بدون تعلقات جناحی و تعصبی از دیگر الزامات تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا شاهد موضع خصمانه آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی هستیم اضافه کرد: آمریکا با ریاست جمهوری بایدن یا ترامپ در ماهیت تقابل با ایران انقلابی هیچ گونه تفاوتی ندارد و اگر چه در روش‌ها و تاکتیک‌ها ممکن است تفاوتی بین رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهوری خائن، تروریست، جنایتکار قبلی باشد ولی با یدن در راهبردها همان ترامپ و در تاکتیک‌ها همان اوباما است.

وی گفت: آنچه مهم است راهبرد اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب است که فرمودند نه مذاکره و نه جنگ، هیچکدام برای ما اهمیتی ندارد و آنچه در این مسیر مهم و فوری است رفع سریع تحریم‌ها و سپس بازگشت به برجام است.

وی گفت: در بخش دیگر و دراز مدت نیز خنثی سازی تحریم‌ها در اولویت همه مسئولان باید باشد و بدون ذره‌ای تخطی از سیاست اعلام شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب باید محقق شود.

وی با اشاره به تحرکات گروهک جنایتکار داعش در سوریه و عراق در هفته گذشته تصریح کرد: اگرچه این تحرکات کورکورانه فاقد هر گونه ارزش نظامی است اما آنهایی که به دنبال احیای داعش هستند باید بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد.

امام جمعه گناوه با اشاره به حمله موشکی به عربستان در چهارم بهمن ماه جاری یادآور شد: پیام راهبردی این موشک‌ها به سمت ریاض برای بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه ای این است که دوران اقدامات خرابکارانه برای دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس به پایان رسیده و از این پس هر کشوری در همکاری با آمریکا در ضربه به محور مقاومت دخیل شود لاجرم باید هزینه آن را بپردازد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) با تبریک این مناسبت گفت: حضرت امام (ره) تعبیرات بسیار زیبایی در رابطه با حضرت زهرا (س) دارد و معتقدند که بزرگترین فضیلت حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) نزول جبرئیل امین بر آن حضرت برای تسلی و خبر از رویدادهای آینده است و امام (ره) خاطر نشان می‌کند از بشارت‌های جبرئیل به حضرت زهرا (س) رویداد انقلاب اسلامی فاطمی است.

وی گفت: عظمت انقلاب اسلامی گویای عیار ناب انقلاب فاطمی است و فلسفه وجودی و غایت انقلاب اسلامی مبتنی بر مکتب فاطمی است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: اکنون نیز رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را بیان فرموده‌اند که در این بیانیه ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بیان شده است و می‌فرمایند که آرمان بزرگ انقلاب بر ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است که با طی سه مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ترسیم فرموده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روز ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) به نام روز زن و مادر نامگذاری شده است اضافه کرد: مادران و زنان نقش بسیار مهم و والایی در تربیت فرزندان دارند و سعادت و عاقبت بخیری فرزندان در خشنودی پدر و مادر است و باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم.

کد خبر 16507
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار