شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کاهش شدید بارندگی‌ها در جنوب استان بوشهر نگران کننده است
بوشهر - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌های امسال استان در گناوه و دیلم بوده است، گفت: کاهش بارش‌ها در جنوب استان نگران‌کننده است.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال آبی جاری تاکنون ۱۵۳ میلیمتر بارش در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به بلند مدت ۱۱ درصد کاهش و نسبت به سال قبل ۴۹ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش مربوط به مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بوده است افزود: گناوه و دیلم بیشترین میزان بارش‌ها را امسال داشته‌اند و در جنوب استان بارش چندانی را نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر همچنین میزان بارش‌های سال گذشته تا این تاریخ را ۲۹۵ میلیمتر عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته در این بازه زمانی حدود دو برابر امسال بارش در استان رخ داده بود.

وی با بیان اینکه میانگین بارش بلند مدت استان در این بازه ۱۷۳ میلیمتر بوده است اضافه کرد: سد رئیس‌علی دلواری در بهترین شرایط ذخیره‌ای قرار گرفته و به حجم ۴۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

محمدی با ابراز نگرانی از وضعیت بارش‌ها در جنوب استان گفت: انتظار می‌رود از منابع آبی موجود بهترین استفاده صورت گرفته و در مصرف صرفه‌جویی شود.

کد خبر 16527
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار