شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
طرح‌های راهسازی استان بوشهر تکمیل شوند/ لزوم تامین اعتبار راه‌آهن
بوشهر - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تامین اعتبار راه‌های استان گفت: تأمین اعتبار راه آهن بوشهر – شیراز با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه راه و راه‌آهن نیاز به توسعه دارد و باید اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های این بخش تأمین شود.

وی افزود: بعد از شروع به کار مجلس یازدهم مکاتبات متعددی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و توسعه راه‌ها و زیرساخت حمل و نقل در استان صورت گرفت و در دیدار اخیر خود با جناب وزیر برای تخصیص اعتبار و اولویت بخشی به پروژه‌ها مذاکره کردیم.

جمیری با اشاره دیدار اخیر مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای جهانگیری در آن نشست به وزیر راه و شهرسازی دستور دادند برای تأمین اعتبار راه آهن بوشهر – شیراز بررسی کارشناسی و اقدام لازم انجام شود، در دیدار با وزیر راه و شهرسازی این موضوع نیز پیگیری شد و نظر ایشان تأمین اعتبار پروژه از طریق بازار سرمایه بود که دستوراتی نیز در این خصوص صادر کردند.

تأمین اعتبار پروژه‌های گناوه و دیلم

وی در خصوص دستورات وزیر راه و شهرسازی برای تأمین اعتبار پروژه‌های راه سازی در شهرستان‌های گناوه و دیلم گفت: در دهه هشتاد برای کاهش بار ترافیکی محور بوشهر- برازجان- گناوه، احداث محور ساحلی بوشهر گناوه در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۳۹۳ این محور از بوشهر تا بندر ریگ تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

جمیری ادامه داد: با بهره برداری از این محور قسمت اعظم ترافیک شمال استان به سمت مرکز استان به این محور منتقل شده و به تبع آن ایمنی محور موازی آن نیز افزایش یافت، عملیات اجرایی قطعه انتهایی این محور در حد فاصل بندرریگ تا گناوه به طول ۱۳ کیلومتر نیز از سال ۱۳۹۴ از محل اعتبارات استانی آغاز شده و تاکنون حدود پنج کیلومتر آن تا مرحله آسفالت و هشت کیلومتر دیگر در مرحله اجرای اساس قرار دارد که به زودی عملیات آسفالت لایه اول آن نیز انجام خواهد گرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از حوادث مرگباری که در این محور اتفاق می‌افتد باید روکش لایه دوم آسفالت و ایمن سازی این محور هر چه سریع‌تر اجرا شود.

وی اذعان کرد: عملیات زیرسازی و ابنیه فنی قسمتی از باند دوم کنارگذر گناوه به طول ۴ کیلومتر در سال‌های قبل انجام شده ولی به‌دلیل وجود معارضین ملکی و عدم تخصیص اعتبار لازم جهت تملک اراضی به حال خود رها شده است، تکمیل این قسمت از کنار گذر بسیاری از مشکلات تردد در این محدوده را مرتفع خواهد ساخت.

جمیری گفت با توجه به حجم سنگین ترافیک عبوری محور دیلم –هندیجان باید باند دوم این محور که در محدوده کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور قرار دارد اجرایی شود.

لزوم تکمیل محور گناوه – میشان - نورآباد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست با وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها رایزنی شد و مهندس اسلامی به معاونین خود دستور دادند برای تخصیص بودجه لازم و ایمن سازی محورها اقدام شود.

وی محور گناوه – میشان - نورآباد را یکی دیگر از پروژه‌های اولویت دار استان ذکر کرد و گفت: این پروژه محل اتصال استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مناطق شمالی استان بوشهر و از مطالبات مردم است که با تکمیل و بهره برداری از آن بخش عمده‌ای از بار ترافیکی محور دالکی کنارتخته را جذب خواهد کرد.

جمیری افزود: با گذشت بیش از ۱۲ سال از شروع عملیات اجرایی، این پروژه در محدوده استان بوشهر از پیشرفت فیزیکی چندانی برخوردار نیست و می‌توان گفت عملاً پروژه تعطیل است، در صورتی که اگر این پروژه تکمیل شود در مرحله اول مشکلات روستای تاجملکی که در کیلومتر ۵ این محور قرار گرفته و فاقد راه مناسب است حل می‌شود. آقای وزیر در این خصوص به معاونین خود و مدیرکل راه و شهرسازی استان دستور دادند اقدام عاجل به عمل آید و هر چه سریع‌تر این محور آسفالت و تکمیل شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان نام فرودگاه بین‌المللی بوشهر باید به نام عالم مجاهد شهید حجت الاسلام حاج شیخ ابوتراب عاشوری تغییر کند که متأسفانه تاکنون این امر مهم تحقق نیافته است، آقای وزیر در این خصوص دستور دادند که برای بزرگداشت یاد و نام شهید اقدام لازم به عمل آید.

کد خبر 16596
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار