جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مردم از جانمایی جدید گلوگاه دیلم ناراضی هستند
بوشهر- امام جمعه دیلم خواستار رفع مشکلات مردم شهرستان دیلم شد و گفت: مردم از جانمایی جدید گلوگاه دیلم ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود اسدی ظهر شنبه در نشست بررسی مشکلات انتظامی و بندری شهرستان دیلم اظهار داشت: یکی از مسائلی که در مراجعات مکرر مردمی وجود دارد مکان گلوگاه کنونی دیلم است.

وی ادامه داد: اگر فردی قصد خروج از شهر دیلم به سمت خوزستان را داشته باشد باید وارد یک ترافیک سنگین شود، ساکنین روستاهای اطراف دیلم هم با همین مشکل روبرو هستند.

امام جمعه دیلم ادامه داد: تردد خودروهای حمل کالا از روستاهایی که در محدوده گلوگاه هستند باعث نابودی زمین‌های کشاورزی و تصادفات متعدد منجر به فوت شده است.

وی اظهار داشت: مردم از جانمایی جدید گلوگاه دیلم ناراضی هستند، اگر قرار است جابجایی هم صورت بگیرد باید امنیت و منافع مردم در نظر گرفته شود، به نظر می‌رسد ایده‌آل‌ترین مکان برای گلوگاه، منطقه‌ای معروف به کافه درویش باشد.

وضع بندر دیلم خوب نیست

فرماندار بندر دیلم در این نشست با اشاره به ارتزاق اغلب مردم بندر دیلم از صیادی و تجارت گفت: در بندر دیلم ۲۵۰ شناور صیادی و صفاری وجود دارد که در یک اسکله ۹۰ متری در شرایط بسیار نامطلوب پهلو گرفته‌اند، لایروبی بندر دیلم از اولویت‌های ما در حوزه دریایی است.

احمد دشتی ادامه داد: مکانی برای بندر در نظر گرفته شده بود و اقداماتی نیز انجام شد ولی با اختلاف نظرهایی که بین اداره بنادر و دریانوردی و دریابانی نیروی انتظامی به وجود آمد این پروژه متوقف شد.

وی اظهار داشت: چند سال است که موضوع جابجایی پاسگاه ایست بازرسی شهید موسوی مطرح است زیرا مکان کنونی پاسگاه به دلیل توسعه شهری در محدوده شهر قرار گرفته است و می‌بایست جابجا شود.

فرماندار بندر دیلم اذعان کرد: با مشورت نیروی انتظامی منطقه معروف به کافه درویش برای این موضوع در نظر گرفته شد اما به دلیل معارضی که برای احداث پاسگاه وجود داشت این طرح دو سال است بر زمین مانده است.

وی افزود: ساکنان روستاهای کنار کوه و بی دو که در اطراف پاسگاه کنونی قرار دارند با مشکلات عدیده ای برای رفت و آمد به شهر مواجه هستند.

دشتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده و بازدیدهای متعدد از مکان‌های پیشنهادی برای استقرار پاسگاه انتظامی شهید موسوی، به این نتیجه رسیدیم که بهترین مکان برای استقرار ایست بازرسی انتهای بلوار خروجی شهر دیلم است که اشراف خوبی بر جاده ورودی و خروجی استان دارد.

کد خبر 17078
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار