جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
افتتاح ۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: هم‌زمان با دهه مبارک فجر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای غواصی در جزیره خارک و به‌روزترین آموزشگاه پیرایش مردانه در شهر بوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : به گزارش روابط‌عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در جلسه هیئت نظارت آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: رشته‌های مهارتی دارای اولویت سرمایه‌گذاری مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان را دریافت خواهند کرد.

وی بیان داشت: برای سرمایه‌گذاری و تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان بوشهر نیاز است بر اساس شاخص‌هایی از قبیل؛ ساختار جمعیتی، نرخ بیکاری و طرح تکاپو سنجش‌ها انجام شود.

دراهکی ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه مهارت‌آموزی را بسیار بالا خواند و افزود: به‌منظور بهبود فرایندهای آموزش‌های مهارتی و توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از افراد واجد شرایط برای تأسیس مؤسسات کارآموزی آزاد و سرمایه‌گذاری در حوزه مهارت‌آموزی دعوت به همکاری می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: توجه و گسترش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و ارائه آموزش‌های مهارتی باتوجه‌به نیاز بازار کار و منطقه در این آموزشگاه‌های فرصتی مناسب و جدی در جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان است.

دراهکی از فعالیت ۲۰۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر خبر داد و گفت: نگاه سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد تغییر کرده و این نگاه به دنبال توسعه، رشد، رونق و بالندگی است و امروز آموزشگاه‌های آزاد از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند کمک یار مردم در حوزه اشتغال و کارآفرینی باشند.

وی به مهارت‌آموزی هشت هزار و ۵۰۰ نفر در سال جاری باتوجه‌به شرایط خاص جامعه در بخش خصوصی فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: کلید ایجاد اشتغال پایدار در داشتن مهارت لازم بوده که بخش مهمی از آن توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صورت می‌پذیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نقطه قوت آموزش‌های مهارتی هستند تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ارکان اقتصاد مقاومتی بوده که در نهایت منجر به خودکفایی اقتصادی در کشور می‌شود و افتتاح نظیر این آموزشگاه‌ها که در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام برمی‌دارند نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد‌.

کد خبر 17260

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار