پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
علما و روحانیت در طول تاریخ پناهگاه اقشار مختلف مردم بوده‌اند
گناوه-امام جمعه گناوه گفت: نقش علما و روحانیت همواره با در کنار مردم بودن معنا پیدا می‌کند و این قشر همیشه در طول تاریخ ملجا و پناهگاه اقشار مختلف مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در دیدار حجت الاسلام عبدالخالق دشتی امام جماعت مسجد جامع شهر و روحانی مبارز سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: این همه تکریم و احترام نسبت به عالمان در فرهنگ و دین ما، بدین جهت است که آنان انسان‌های متعهد، راهنمای مردم، مخالف بدعت‌ها، پاسدار اندیشه‌های ناب، طرفدار حقوق محرومان هستند.

امام جمعه گناوه با اشاره به پیشینه علمی و مبارزات انقلابی این روحانی جلیل القدر افزود: علمای دینی در رأس تمام حرکت‌های انقلابی هستند و حضور حضرتعالی در این شهر مایه خیرات و برکات فراوانی بوده و هست.

وی گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی روحانیت با اتکای به اسلام ناب و پیروی از ولایت فقیه توانست یک نظام دینی و طرح دین در قالب یک نظام حکومتی را برپا کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: نقش روحانیت همواره با در کنار مردم بودن معنا پیدا می‌کند و هیچوقت از مردم جدا نبوده‌اند و این قشر همیشه در طول تاریخ ملجا و پناهگاه اقشار مختلف مردم بوده‌اند.

در این دیدار حجت الاسلام حاج شیخ عبدالخالق دشتی نیز به ذکر خاطراتی از ایام مبارزات انقلاب و چهلم شهدای مردم تبریز در سال ۵۶ پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالخالق دشتی از روحانیون پر نفوذ و از رهبران مبارزات علیه حکومت ستمشاهی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در گناوه بوده و سوابق انقلابی این روحانی در آن برهه تاریخی بسیار قابل تأمل است.

وی در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بارها در جبهه‌های جنگ حضور داشته و در پشت جبهه نیز به حمایت از رزمندگان اسلام می‌پرداختند.

کد خبر 17269
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار