یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
عارضه بیماران کرونایی که پزشکان را دچار اشتباه می کرد
یک متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه، به تشریح وضعیت بیماری کووید ۱۹ در یک سالگی شیوع کرونا در کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، اتابک نجفی، با اشاره به گذشت یک سال از شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور، گفت: در این مدت با بیماری ناشناخته‌ای روبه‌رو شدیم که به هیچ وجه شبیه بیماری‌های مشابه نبود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: بیماران با افت شدید اکسیژن مواجه می‌شدند. از این رو به روش‌های جدید درمانی رو آوردیم که حتی در دنیا هم تجربه‌ای نسبت به آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: روش‌های مختلف تهویه و پلاسما فریز را بر روی بیماران کرونا انجام دادیم تا بتوانیم واکنش‌های التهابی ریه را کاهش دهیم.

نجفی گفت: نکته مهم در بیماران کرونا این بود که برخی از این بیماران با وجود افت شدید اکسیژن بدون هیچ احساس اضطراب و تنگی نفسی تنها احساس تشنگی داشتند و این ممکن بود پزشکان را دچار اشتباه کند.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد درمانی ما این بود که اگر بیماران کووید ۱۹ زود به بیمارستان بیایند احتمال بهبود آنها بیشتر است.

این متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه تاکید کرد: در این مدت از طریق شبکه‌های اجتماعی تجربیات خود را با کادر درمانی سایر شهرستان‌ها به اشتراک گذاشتیم. حضور خیرین، پتانسیل خوب جامعه را در کمک به بحران‌ها نشان می‌داد. همه باجان و دل آمدند و بدون ترس کارکردند. بدون در نظر گرفتن منافع خود تنها برای بیماران کارکنیم.

کد خبر 17463
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار