شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
جایگاه استان بوشهر در کنکور سراسری ارتقا یافت
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: جایگاه استان بوشهر در کنکور سراسری از رتبه ۱۵ به رتبه ۱۱ ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی به منظور تقویت و بهبود جایگاه استان بوشهر در کنکور سراسری صورت گرفته است و طرح‌های مهمی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ارتقای رتبه استان بوشهر در کنکور سراسری بیان کرد: استان در کنکور سراسری دارای رتبه پانزدهم در بخش آزمون و سوابق تحصیلی دانش آموزان بود که با چهار رتبه جهش از به ۱۱ رسیده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در سال ۹۲ استان بوشهر در جایگاه ۲۰ کنکور قرار داشت، ادامه داد: گام‌های مؤثری برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر انجام شده که ثمره آن را در کنکور می‌بینیم.

وی خواستار نیازسنجی جامع برای راه اندازی کلاس‌های تربیت بدنی در استان بوشهر شد و افزود: از محل اعتبارات استانی، سه میلیارد ریال برای تجهیز و راه اندازی سه کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه‌های دخترانه ابتدایی اختصاص می‌یابد.

گراوند از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای احداث استخر دانش آموزی در بوشهر خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود شاهد تسریع در اجرای این پروژه و بهره‌برداری از آن در این دولت باشیم.

وی ادامه داد: به منظور ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک نیایش بوشهر، دو سوم اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی و یک سوم نیز از طریق اداره راه و شهرسازی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر بر رفع مشکلات کمبود زیرساخت آموزشی در عالی‌شهر تاکید کرد و گفت: عملیات اجرایی شش مدرسه در شهر جدید عالی‌شهر آغاز شده که چهار مدرسه تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کد خبر 19574
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار