یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
خبرگزاری مهر صدای محرومان جامعه است
تبریز- مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت : قدردان خبرگزاری مهر در کنار محرومان و صدای محرومان استان هستیم که امید است لطف به محرومان هم‌چنان پابرجا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کلامی صبح امروز با حضور در دفتر خبرگزاری مهر سرپرستی آذربایجان شرقی گفت: خبرگزاری مهر آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ به صورت پر رنگ‌تر همراه با محرومین بوده و در عرصه قلم نیز نیکوکار است.

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی ادامه داد: رسانه همراه با محرومین و کمیته امداد رسانه‌ای نیست که آن‌را تعریف کند بلکه رسانه‌ای است که انعکاس دهنده صدای طبقات محروم در جامعه باشد.

وی با اشاره به محورهای اصلی فعالیت کمیته امداد در مباحث اشتغال، مسکن و مشارکت‌های مردمی طی سال گذشته افزود: در کنار مباحث ذکر شده، حمایت‌های اجتماعی، افزایش خانواده‌ای تحت پوشش ناشی از مشکلات اقتصادی را نیز می‌توان نام برد.

اشتغالزایی برای ۱۱ هزار نفر مددجویان کمیته امداد

کلامی به اشتغالزایی ۱۱ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی اشاره کرده و توضیح داد: اشتغالزایی برای ۱۷۰۰ نفر از محل کاریابی و هم‌چنین از محل وام‌های اشتغال امداد و راهبری‌های شغلی ایجاد شده که بیش از ۹۳ درصد شغل‌ها به صورت پایدار بوده است.

مدیر کل امداد استان آذربایجان شرقی با وجود بیش از ۵ هزار پروژه عمرانی بیان کرد: کمیته امداد عملکرد بی‌نظیری با توجه به نوسانات بازار مصالح در حوزه مسکن داشته که ماهانه به طور متوسط، ۱۶۶ خرید و ساخت مسکن و ۲۲۰ تعمیر مسکن را به اتمام رسانیده است.

رشد ۳۰ درصدی در میزان صدقات

وی مشارکت‌های مردمی را نماد اعتماد مردمی دانسته و گفت: طی ۴ سال گذشته میزان صدقات استان، ۹ میلیارد تومان بود اما در حال حاضر به ۲۲ میلیارد تومان رسیده و اکنون جزو ۵ استان برتر کشوری در رشد صدقات هستیم.

کلامی ادامه داد: امروزه در بحث اکرام و کمک به فرزندان یتیم، هیچ کودک یتیم فاقد حامی نداریم که این جزو برنامه‌های اصلی کمیته امداد در سطح کشور بود که کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در سال ۹۹ محقق کرده است.

وی افزود: میزان کمک‌های جمع آوری شده برای ایتام، ۶۳ میلیارد تومان در قالب نقدی و کالا بوده که با رشد ۴۸ درصدی همراه شده است اما مجموع کمک‌های مردمی از ۱۸۵ میلیارد در سال ۹۸ به ۳۴۰ میلیارد در سال ۹۹ رسیده که نشان از افزایش بیش از ۸۵ درصد در رشد کمک‌های مردمی است.

کلامی ادامه داد: کمیته امداد محل اعتماد مردم و نقطه اتحاد مسئولین است و در حال حاضر در ارائه خدماتی همچون تهیه جهیزیه و تحت پوشش قرار دادن، پشت نوبتی نداریم.

وی از هدف گذاری کمیته امداد استان آذربایجان برای ساخت و خرید بیش از ۳ هزار مسکن در سال ۱۴۰۰ خبر داده و افزود: خرید و ساخت ۱۷۰۰ مسکن روستایی تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح و نزدیک به ۹۰۰ مسکن نیز در منطقه محروم چاراویماق، طی انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفان نیز احداث خواهد شد.

حرکت به سمت رفع فقر و عدالت توزیعی

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی از حرکت کمیته امداد به سمت رفع فقر و عدالت توزیعی خبر داده و افزود: سرفصل‌های خدمت کمیته امداد استان بر محور عدالت و شدت نیاز ارائه خواهد شد.

کلامی گفت: در مناطق زلزله زده سراب، ترکمانچای و میانه، ۵۰۰ واحد به طور کامل تخریب شده و ۸۰۰ واحد دیگر نیز دارای آسیب‌های جزئی و کلی بودند که کمیته امداد استان آذربایجان شرقی، ساختمان‌های قابل تعمیر را تا در ۵ ماهه اول وقوع زلزله به اتمام رسانید.

وی در ادامه افزود: ساخت ۴۰۰ واحد تخریب شده در مناطق زلزله زده نیز در سالگرد وقوع زلزله تحویل داده شده است که با پایان ساخت ۱۵ واحد دیگر، ساخت مسکن در مناطق زلزله زده در اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی ادامه داد: کمیته امداد در رابطه با شیوع ویروس کرونا در چندین محور عمل کرده است؛ بدین گونه که شیوع ویروس کرونا در کنار مشکلات بهداشتی، مشکلات اقتصادی ماندگار را نیز به وجود آورد.

۱۵ هزار خانواده جذب کمیته امداد شدند

کلامی با اشاره به جذب ۱۵ هزار خانواده جدید با شیوع ویروس کرونا گفت: در این میان ارائه خدمات موردی، وام و سبد کالا، خدمات عمومی به مردم، سم‌پاشی‌های محله‌ای، تولید و توزیع ماسک نیز از سوی کمیته امداد استان انجام گرفته است.

وی به اختصاص بیش از ۲ میلیارد تومان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرده و افزود: ۸۰ درصد از مددجویان کمیته امداد را سالمندان و بیماران صعب العلاج تشکیل داده‌اند که با سرمایه گذاری کلان در این بخش، متوفیان کرونا کمتر از صد نفر بود.

کد خبر 21530
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار