یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
اعمال محدودیت‌ها در اردبیل چاره مهار فاز جدید کرونا است
اردبیل - فرماندار اردبیل گفت: باتوجه به اوج‌گیری کرونا و تغییر رنگ آن در برخی شهرهای اردبیل از زرد به نارنجی برخی محدودیت‌ها از قبیل تعطیلی تالارها و باشگاه‌های ورزشی در اردبیل اعمال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امامی‌یگانه پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا در استان اردبیل به ویژه در برخی شهرهای استان و تغییر رنگ این بیماری از زرد و آبی به نارنجی مجبور به اعمال برخی محدودیت‌های جدید در شهرهایی با وضعیت مذکور شدیم که طی این محدودیت‌ها برخی فعالیت‌های اصناف و واحدها یا تغییر خواهند کرد یا به کلی برای زمان محدودی به حالت تعلیق درخواهد آمد.

وی با اشاره به تعطیلی تالارهای پذیرایی در شهرهایی با وضعیت نارنجی گفت: برگزاری عروسی‌ها و مراسم‌های دیگر یکی از اصلی‌ترین منابع شیوع ویروس کرونا در استان شناخته شده است که در همین رابطه فعالیت تالارهای عروسی از برگزاری مراسم با ظرفیت ۵۰ درصد به تعطیلی مطلق تغییر می‌کند که در همین رابطه در شهرهایی با رنگ نارنجی رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها نیز به صورت بیرون‌بر مجبور به ادامه فعالیت خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: در صورت تغییر رنگ دوباره کرونا در اردبیل از نارنجی به قرمز و ناکارآمدی محدودیت‌ها مجبور خواهیم بود تا در تعطیلی اصناف و کسبه نیز تصمیمات جدیدی بگیریم.

فرماندار اردبیل از تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و کلیه آئین‌های اجتماعی و فرهنگی در اردبیل نیز خبر داد و تصریح کرد: عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم استان اردبیل و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یا برخی موازین بهداشتی همچون استفاده از ماسک که هم‌اکنون میزان استفاده عمومی آن در اردبیل به شدت کاهش یافته، از اصلی‌ترین دلایل بازگشت دوباره محدودیت‌ها به شهرهای این استان است.

امامی‌یگانه اوج‌گیری کرونا در برخی استان‌های کشور را نیز مسئله‌ای در پی بی‌احتیاطی مردم و عدم رعایت اصول بهداشتی در تعطیلات نوروزی دانست و افزود: هم‌اکنون ۷۹ بیمار جدید در استان طی یک روز گذشته تحت بستری قرار گرفته‌اند که این تعداد در مقایسه با هفته‌های منتهی به نوروز ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی داشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان هم‌اکنون تعداد کل بستری‌های استان به حدود ۳۲۰ نفر رسیده است که برای جلوگیری از افزایش هر چند جزئی این تعداد باید در مواجهه با محدودیت‌ها با جدیت عمل کنیم.

فرماندار اردبیل از اعمال تمهیدات لازم برای پیشگیری از سرایت رنگ نارنجی به دیگر شهرهای اردبیل خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون شهر اردبیل در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته است که تمام سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا با تمهیدات ویژه از تغییر رنگ کرونایی در سایر شهرهای استان جلوگیری کنیم که در این رابطه همکاری و همراهی مردم شرط اساسی است.

کد خبر 21566
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار