شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
افزایش سرعت وزش باد در استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم می‌شود
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت باد و افزایش پوشش ابر در استان خبر داد و گفت: طی این مدت خلیج فارس متلاطم می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر امروز به تدریج سرعت وزش بادهای جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با افزایش سرعت باد، به تناوب با وزش آن تا روز یکشنبه، در برخی ساعات دریا متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین طی این مدت ضمن افزایش دما در سطح استان و افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعدوبرق نیز در برخی از نقاط عمدتاً بر روی دریا و بخش‌هایی از نواحی شمال و مرکز استان دور از انتظار نیست.

مساعدی بیان کرد: در ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی افزایش ابر و وزش باد و عمدتاً بر روی دریا و در مناطق شمالی احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و در فردا در پاره‌ای از نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از بعدازظهر در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج ۱۰ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و در این نواحی بر روی دریا تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از بعدازظهر به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و در فراساحل طی ساعاتی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 21886
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار