شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۴۹۰۰ پرونده تخلف مربوط به بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر تشکیل شد
بوشهر - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی سال گذشته بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پرونده تخلف مربوط به بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جمالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین منابع گزارش تخلفات بنگاه‌های اقتصادی در استان بوشهر گزارشات مردمی است که گزارشات متعددی در این زمینه ارائه شده است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته، مردم پنج هزار و ۹۵۷ فقره گزارش تخلفات اقتصادی در بخش اصناف و صنایع را به به صورت تلفنی، حضوری، کتبی، سامانه ۱۲۴ و سامانه ۱۳۵ ارائه کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی رسیدگی به شکایات، بیان کرد: هزار و ۶۷۳ مورد به عنوان تخلف، تعداد سه هزار و مورد غیر تخلف و تعداد ۴۴۹ فقره منجر به رضایت شاکی شد.

وی از اجرای ۹۶ هزار و۹۴۵ فقره بازرسی از نحوه عرضه و توزیع کالا و خدمات در بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر در سال گذشته خبر داد و افزود: چهار هزار و ۹۱۳ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۷۴ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

جمالی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته سه هزار و ۳۳۸ فقره گشت مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های مرتبط نظیر تعزیرات حکومتی، مراکز بهداشت و اتاق‌های اصناف از واحدهای صنفی مختلف سراسر استان انجام گرفته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: از این تعداد دو هزار و ۴۸۷ فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۲۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال شده است.

وی از انجام شش هزار و ۴۲۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی به منظور کشف کالای قاچاق در قالب گشت مشترک خبر داد و افزود: ۱۶۵ مورد منجر به تشکیل صورتجلسه به ارزش یک میلیارد و ۴۵۹ میلیون و۶۰۵ هزار ریال شد.

کد خبر 21948
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار