یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
شرایط کرونایی در شهرستان گناوه نگران‌کننده است
گناوه- فرماندار گناوه گفت: با اعلام وضعیت قرمز در شهرستان و سیر صعودی ابتلا و بستری و با توجه به محدودیت امکانات درمانی و خستگی کادر درمان شرایط کرونایی شهرستان گناوه نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو عصر شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه با تقدیر از تلاش همه دستگاه‌ها و همراهی مردم با این ستاد اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت و سیر صعودی ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به این ویروس در روزهای اخیر، همانگونه که پیش بینی می‌شد شهرستان گناوه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

فرماندار گناوه افزود: با وجود اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان گناوه، سیر صعودی ابتلاء و بستری موارد کرونایی ادامه دارد و با توجه به محدودیت امکانات درمانی در شهرستان، خستگی کادر درمان و بهداشت که بیش از یکسال با فداکاری در حال کمک به بیماران هستند و سهمگین‌تر بودن موج چهارم کرونا، شرایط کرونایی این شهرستان بسیار نگران کننده است.

وی تصریح کرد: ازجمله مواردی که در شرایط کنونی به مدیریت کنترل شیوع کرونا کمک می‌کند رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و دور همی ها و عروسی و عزاداری و باغ ویلاها است که همه باید به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

مهرجو یادآور شد: در شرایط کنونی که واکسیناسیون عمومی انجام نشده تنها راه مقابله با این ویروس رعایت موازین بهداشتی و تعطیلی بسیاری از برنامه‌ها در طی وضعیت قرمز است تا شرایط اندکی بهبود یابد.

وی گفت: همه در برابر سلامت مردم مسئول هستند و دستگاه‌های خصوصی و عمومی باید همکاری لازم را در حفظ سلامت جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: همه مردم باید با جدیت به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند و این زمینه در جامعه ایجاد شود که در شرایط کنونی آسان‌ترین راه استفاده از ماسک است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و حاکمیت باید از ابزارهای قانونی برای اجرایی شدن شرایط و ضوابط حاکم بر وضعیت قرمز کرونایی در سطح شهرستان استفاده کنند.

وی گفت: در شرایط قرمز کرونایی سه گروه شغلی ۲ ،۳ و ۴ باید به طور کامل تعطیل باشند و نظارت‌ها به خصوص بر گروه‌های شغلی یک تشدید شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با تشدید نظارت‌ها و برپایی گشت‌های مشترک در سطح بازار بر گروه‌های شغلی نظارت کامل داشته باشند و هر جا نیاز است از ظرفیت نیروی انسانی و امکانات سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

فرماندار گناوه ادامه داد: اطلاع رسانی و تولید محتوا توسط افراد نخبه و گروه‌های مرجع در شهرستان انجام شود و مردم را به رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک دعوت کنند.

وی گفت: هر گونه تجمع و برگزاری مراسم در باغ ویلاهای شهرستان ممنوع است و اگر به موردی تخلف کند با هماهنگی صورت گرفته با دادستان انشعابات آنها بدون تعارف قطع خواهد شد.

فرماندار گناوه بیان کرد: ضمن تقدیر از نیروی انتظامی در کنترل مبادی شهر انتظار می‌رود که کنترل‌ها به ویژه شبانه جدی تر شود و گشت محسوس در سطح شهر و جریمه افراد متخلف اعمال شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در شهرستان تعطیل است و تمام تلاش‌ها باید در پیشگیری از ابتلاء افراد بیشتر انجام شود تا روال ابتلاء به ویروس سیر کاهشی یابد.

کد خبر 22078
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار