یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
۸۰ درصد بیماران کرونایی گرمسار در دورهمی خانوادگی حضور داشتند
گرمسار- فرماندار گرمسار بابیان اینکه مدیریت کرونا به فرهنگ سازی عمومی نیازمند است، گفت: ۸۰ درصد بیماران کرونایی گرمسار در دورهمی خانوادگی حضور داشتند.

سعید متقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه مدیریت همه‌گیری کرونا و مقابله با این ویروس یکی از چالش‌های جدی فرمانداری محسوب می‌شود، ابراز داشت: بعد از تعطیلات عید ۸۰ درصد مبتلایان کرونا گرمساری افرادی هستند که در ایام عید به مسافرت نرفتند اما درعین‌حال در دورهمی‌های خانوادگی حضور داشتند.

وی بابیان اینکه ۲۰ درصد از مبتلایان افرادی هستند که به مسافرت رفتند، افزود: این درحالی‌که باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت و از سفرهای غیرضروری و مشارکت در دورهمی‌های خانوادگی پرهیز شود که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه است.

فرماندار گرمسار بابیان اینکه مشارکت و رقابت سلامت و امنیت ازجمله اهداف اصلی در برگزاری انتخابات است، ابراز داشت: در ششمین دوره انتخابات شورای شهر گرمسار ۶۶ نفر درمجموع ثبت‌نام کردند که در مقایسه با دوره قبل با ثبت‌نام ۷۹ نفر کاهش ۱۳ نفری را نشان می‌دهد.

متقی بابیان اینکه در دوره قبلی شوراهای روستایی با افزایش ثبت‌نام کاندیداها مواجه بودیم، تصریح کرد: در دوره پنجم ۲۱۷ نفر برای رقابت در انتخابات شورا روستاها ثبت‌نام کرده بودند که این رقم در دوره ششم به ۲۳۸ نفر افزایش یافت این درحالی‌که گرمسار ۳۷ روستا و ۱۱۱ کرسی شورای روستایی دارد.

وی ضمن بیان اینکه در انتخابات شورای شهر گرمسار ۶۰ نفر از کاندیداها معادل ۹۱ درصد مرد و شش نفر معادل ۹ درصد زن هستند، افزود: در انتخابات شورای روستاها نیز ۲۰۶ نفر معادل ۸۷ درصد مرد و ۳۲ نفر معادل ۱۳ درصد زن بودند که با توجه به بررسی هیئت نظارت حداکثر تا هفتم اردیبهشت‌ماه وضعیت صلاحیت افراد به کاندیداها اعلام خواهد شد.

فرماندار گرمسار بابیان اینکه طی هشت ماه گذشته ۷۳۴ جلسه در حوزه‌های مختلف عمرانی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی برگزار و ۳۵۰ بازدید از پروژه‌ها انجام‌شده است، اضافه کرد: اعتبارات تملک دارایی فرمانداری گرمسار ۱۹۰ میلیون تومان طی سال ۹۸ بود که در سال ۹۹ این رقم به ۲۹۹ میلیون تومان افزایش یافت.

کد خبر 22695
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار