جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
زلزله شهرستان گناوه باعث خسارت به ۴۰۰ واحد مسکونی شد
بوشهر - معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: زلزله شهرستان گناوه باعث خسارت به ۴۰۰ واحد مسکونی شد.

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در زلزله اخیر شهرستان گناوه ۴۰۰ واحد مسکونی دچار آسیب شدند که ۲۰۰ واحد باید تعمیر شود و ۲۰۰ واحد نیز نیازمند نوسازی است.

وی از احداث تحویل ۲۰۰ واحد مسکونی تا نیمه نخست سال جاری به صاحبان خبر داد و اضافه کرد: عملیات تعمیرات ۲۰۰ واحد مسکونی نیز در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه خسارت‌های زلزله مربوط به واحدهای فرسوده و قدیمی بوده است افزود: در ۱۲ روستای شهرستان گناوه شاهد ورود خسارت به واحدها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خانه‌های آسیب‌دیده از جنس خشت و گل بوده‌اند که این واحدها قابل بازسازی نیستند و باید عملیات نوسازی برای این واحدها انجام شود.

مهدیان از پرداخت تسهیلات با نرخ چهار درصد و کمک‌های بلاعوض خبر داد و گفت: ۱۶۵ میلیون تومان برای ساخت یک واحد مسکونی در روستا هزینه می‌شود که ۱۱۵ میلیون تومان تسهیلات چهار درصدی و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

کد خبر 23067
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار