پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
سالانه ۳۸ هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید می‌شود
بوشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه ۳۸ هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی منوچهری صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح اولین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی است و طرح‌های مهمی نیز در دست اجرا است.

وی از برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی در استان خبر داد و اضافه کرد: یکی از نیازهای استان تولید مرغ مادر گوشتی بود که با افتتاح این کارخانه نیازهای استان تأمین خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به فعالیت ۲۱۷ واحد مرغ‌داری صنعتی در استان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه ۳۸ هزار تن مرغ در استان بوشهر تولید و روانه بازار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت اشتغال نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی استان بوشهر ۱۶ فرصت شغلی مستقیم و ۲۰ فرصت شغلی غیرمستقیم است.

تکمیل زنجیره تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز در این مراسم بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم در استان تکمیل زنجیره‌های تولید آبزیان، محصولات کشاورزی گلخانه‌ای و گوشت مرغ است.

سعید زرین‌فر با اشاره به جایگاه پنجم استان بوشهر در تولید مرغ خاطرنشان کرد: واحدهای متعدد مرغ در استان فعال هستند که واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی نقش مهمی در تأمین نیازهای انها خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان استان باید تا قبل از این کارخانه جوجه یک روزه را از استان‌های شمالی بوشهر تأمین می‌کردند ادامه داد: اکنون زمینه تولید جوجه یک روزه در استان بوشهر فراهم شده است.

کد خبر 23115
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار