جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
جاسوسی برنامه‌های تشخیص زلزله!
ایسنا/بوشهر در پی وقوع زلزله در استان بوشهر، اپلیکشن‌های جعلی تحت عنوان برنامه‌های تشخیص زلزله در حال انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، اپلیکیشن‌هایی که آلوده به بدافزارهای مخرب و جاسوسی هستند.

روابط عمومی پلیس فتا استان بوشهر اعلام کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال نرم افزارها و یا لینک‌های مخرب با عناوین مختلف به ‌دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی قربانیان هستند تا از آن طریق اقدام‌ به اخاذی از آنان نمایند، لذا برای جلوگیری از هرگونه آسیب‌پذیری در این فضا از کلیک برروی لینک‌ها و یا نصب‌نرم افزارهای ارسالی توسط افراد ناشناس خودداری کنید.

شهروندان در صورت نیاز برای استفاده از اپلیکیشن‌های مورد نیاز آن‌ها را از مارکت‌های معتبر دریافت نموده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه‌ شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری نماید. 

به گزارش ایسنا، برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به‌ تمامی اطلاعات ذخیره‌ شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت که می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده نمایند. 

بهترین راه‌ حل برای این‌که گرفتار اپلیکیشن‌های مخرب و آلوده نشوید این است که هرگز اپلیکیشن و برنامه‌ها را از مارکت‌های غیررسمی و کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید.

انتهای پیام

کد خبر 23156
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار