پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مهارت‌آموزی ۳۰۰۰ نفر از ساکنان مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر
بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در سال ۹۹ به ۳ هزار نفر از روستاییان و عشایر سطح استان بوشهر ارائه‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در نشست برنامه‌ریزی آموزش‌های مهارتی در روستاهای استان بوشهر اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های بی‌شمار کرونایی مهارت‌آموزی با اجرای دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی و عشایری استان معطل نمانده است.

وی تصریح کرد: گسترش دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی و عشایری استان به منظور رفع نیازها ایجاد شرایط اشتغال در مناطق روستایی و فراهم کردن فرصت‌های آموزشی برابر موردتوجه است.

دراهکی اضافه کرد: در سال ۹۹ با برگزاری ۳۰۰ دوره آموزشی در بیش از ۱۲۰ روستای استان آموزش‌های مهارتی در ۱۳۴ حرفه مختلف به ۳ هزار نفر از روستاییان و عشایر سطح استان بوشهر ارائه‌شده است.

وی تصریح کرد: اگر موضوع آموزش مهارت‌ها در روستاها موردتوجه جدی مسئولان قرار بگیرد، باعث خواهد شد اقشار روستایی که اغلب طبقه مستضعف جامعه هستند، توانمند گردیده و دارای مهارت شوند و طبیعتاً بازار در این شرایط به سمت آنها سوق پیدا خواهد کرد و باعث می‌شود علاوه بر اینکه از حیث اشتغال مستقل شوند از مهاجرت به شهرها برای انجام فعالیت‌های خدماتی نیز اجتناب نمایند.

دراهکی افزود: برنامه‌ریزی آموزشی برای مهارت‌آموزی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از روستاییان و عشایر در سال جاری در سطح استان بوشهر صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس نیازسنجی‌های لازم، پیش‌بینی‌شده در سال جاری آموزش‌های مهارتی در ۱۲۵ روستای استان ارائه شود.

وی افزود: دوره‌های کارآفرینی، پرورش گیاهان دارویی، مانتو دوزی، پرورش بلدرچین، شیرینی‌پزی، پرورش بوقلمون، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، پروش دام‌های محلی، تولید صنایع‌دستی بومی و محلی از مهمترین دوره‌های برگزار شده است.

دراهکی گفت: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تقویت مهارت‌آموزی برای گروه‌های هدف ساکن در مناطق روستایی و عشایری است که با بسیج تمام امکانات و بهره‌مندی از توان ارگان‌های دیگر سعی در تقویت آن در سال جاری داریم.

وی با اشاره به این نکته که ایجاد کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی و اشتغال‌زایی در روستاها نسبت به شهرها ارزان‌تر است، اظهار کرد: برای نهادینه شدن آموزش‌ها در مناطق روستایی باید از دوران کودکی فرآیند آن آغاز شود تا فرزندان روستاییان که در آینده وارد جامعه می‌شوند با این ذهنیت که از مهارت‌های کافی برخوردار هستند، در مسیر ایده پردازی، کارآفرینی، تولید و اشتغال گام بردارند.

دراهکی به پتانسیل‌های اشتغال‌زایی در روستاهای استان بوشهر اشاره کرد و اضافه کرد: بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مناطق محروم و روستاها طرح مهارت‌آموزی در این نقاط بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد تا سبب پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شود و آموزش‌های مهارتی معضل بیکاری در بین جوانان روستایی را کاهش خواهد داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر همچنین به مهارت‌آموزی ۲۸۰ نفر از عشایر که به صورت فصلی در استان بوشهر حضور دارند اشاره کرد و گفت: این عشایر در سه شهرستان دیلم، دشتی و دشتستان مهارت‌های فنی را فراگرفته‌اند که در سال جاری پیش‌بینی آموزش ۳۰۰ نفر از عشایر کوچ رو در استان برنامه‌ریزی‌شده است.

کد خبر 23160
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار