شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
ایرانی‌ها تاکنون چند دوز واکسن کرونا زده‌اند
آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد که تاکنون بیش از یک میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ در کشور استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۸۵۸ هزار و ۲۹۶ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۰۹ هزار و ۸۲۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

بر همین اساس، تاکنون مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۶۸ هزار و ۱۲۳ دوز رسیده است.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با روند اجرای واکسیناسیون در فاز ۲، گفت: فاز ۲ شامل دو گروه از جمعیت کشور می‌شود. نخست در فاز ۲/۱، افراد بالای ۸۰ و ۸۵ سال و همچنین بالای ۷۵ سال، ۷۰ تا ۷۵ سال، ۶۵ تا ۷۰ سال و ۶۰ تا ۶۴ سال را شامل می‌شود.

وی افزود: فاز ۲/۲ شامل افراد ۱۶ تا ۶۴ سال است که در لیست بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: بیماران دیالیزی، پیوندی، ام اس، تالاسمی، هموفیلی، بیماران درگیر سرطان فعال و…، در فاز ۲/۲ قرار دارند.

رئیسی ادامه داد: ما لیست این بیماران را در سامانه‌های بیمه‌ها داریم و از این بابت مشکلی برای دسترسی به این افراد وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: اطلاع رسانی برای واکسیناسیون این دو گروه در فاز ۲، از طریق پیامک خواهد بود.

وی در خصوص پایان زمان واکسیناسیون افراد فاز ۲، گفت: حدود ۸.۳ میلیون نفر سالمند و ۶.۲ میلیون نفر بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند که پیش بینی می‌کنیم تا نیمه تیر ماه ۱۴۰۰، این افراد واکسن بزنند.

در همین حال، جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که برای ثبت نام فرایند تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری نیست و در حال حاضر نیازی به هیچ گونه ثبت نام حضوری و مجازی نیست، گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بالای ۸۰ سال در کشور داریم که حدود ۲۵ درصد از آنها در روستاها و باقی آنها در شهرها حضور دارند که کار واکسیناسیون آنها شروع شده است.

وی افزود: پس از افراد بالای ۸۰ سال به سراغ جمعیت ۷۵ تا ۸۰ ساله می‌رویم. برای این اقدام حدوداً دو هفته در نظر گرفته شده و پیش بینی شده است، البته این زمان به واکسنی که به دستمان می‌رسد منوط خواهد بود زیرا هنوز واکسن تولید داخل به دستمان نرسیده و ظاهراً در اواسط تیرماه در دسترس خواهد بود.

تبریزی گفت: همه تلاش ما این است که تا ۱۵ اردیبهشت ماه واکسیناسیون بالای ۸۰ ساله‌ها به اتمام برسد به این منظور، اطلاع رسانی و خبر کردن افراد تا اوایل هفته آینده از طریق تلفن و سپس از طریق تلفن و پیامک خواهد بود. برای روستاییان عزیز از طریق تماس تلفنی و برای شهرنشینان از طریق پیامک خبر رسانی خواهد شد.

وی افزود: این پیامک‌ها صرفاً با پیش شماره‌های وزارت بهداشت یعنی v.behdasht انجام می‌پذیرد.

کد خبر 23700
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار