یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
رسیدگی به محرومان و ظلم ستیزی از آرمان‌های مهم امام خمینی بود
بوشهر- امام جمعه بندر دیر گفت: رسیدگی به محرومان، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی آرمان‌های امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح جمعه در آئین بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در شهر دیر، اظهار داشت: چهاردهم خردادماه سالروز ارتحال قلب تپنده امت اسلام و بنیانگذار نظام اسلامی یادآور واقعه‌ای تلخ و خاطره‌ای جانگداز در تاریخ انقلاب ما است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه از سویی دیگر امروز سالروز کار بزرگ خبرگان رهبری است، افزود: انتخاب مقام معظم رهبری به جانشینی امام راحل دشمنان اسلام را ناامید و دوست داران انقلاب و نظام اسلامی را شاد کرد.

وی ادامه داد: در عصر غیبت امام زمان (عج) عالمان متعهد و دین باوری هستند که شیعیان را در خط امام زمان (عج) نگاه می‌دارند و امام راحل ما سرآمد همه علمایی بود که دارای چنین صفاتی هستند.

امام نگرش انحرافی به مسئله انتظار را تغییر داد

حسینی با اشاره به کارهای امام خمینی (ره) در زمینه بحث مهدویت و مسئله انتظار، گفت: امام نگرش انحرافی به مسئله انتظار را تغییر داد و منتظران واقعی را کسانی می‌دانست که خود و جامعه را اصلاح و با ظلم و مفاسد مبارزه و از مظلوم حمایت کنند.

وی یادآور شد: امام این تغییر را که ایجاد کرد به دنبال آن انقلاب شد و مردم احساس با تکلیف رژیم طاغوت را سرنگون کردند و در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دنیا ایستادند و تا امروز در برابر قدرت‌های سلطه گر ایستاده‌اند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه امام این انقلاب را مقدمه ظهور امام زمان (عج) می‌دانست، عنوان کرد: یکی از وظایف بزرگ نظام اسلامی زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است و اینجا است که در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد، مردم باید فکر کنند چه کسی اگر سرکار بیاید این وظیفه سنگین را بعهده می‌گیرد.

وی افزود: آیا دولت مردان ما در راستای اهداف امام زمان (عج) یعنی مبارزه با مفاسد و گسترش ارزش‌های اسلامی حرکت می‌کنند؟

حسینی ابراز کرد: بعضی‌ها که با صراحت اعلام کردند ما وظیفه نداریم مردم را به بهشت ببریم و سخن رهبری را به سخره گرفتند.

وی اضافه کرد: مقصود از به بهشت رساندن مردم یعنی مشکل مردم را حل کنید و این چیزی خارج از چارچوب وظایف دولت‌ها نیست.

تاکید امام بر حاکمیت ارزش‌ها

امام جمعه بندر دیر تجلیل از امام را وظیفه‌ای دینی، اخلاقی و سیاسی دانست و بیان داشت: تجلیل واقعی از امام زنده نگه داشتن آرمان‌های امام و حرکت در راستای اهداف والای ایشان است.

وی گفت: رسیدگی به محرومان، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی آرمان‌های امام بود.

حسینی ادامه داد: امام همواره نسبت به حاکمیت ارزش‌ها تاکید می‌کرد و می‌گفت نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال تحریف خط امام هستند، خاطرنشان کرد: امام بر اساس آیه قرآن آن جایی که باید محکم بایستد با استکبار جهانی برخورد می‌کرد اما نسبت به محرومین و مستضعفین دلسوز بود و خود را خدمتگزار می‌دانست.

امام جمعه بندر دیر گفت: امروز خیلی دارند پافشاری می‌کنند که امام را تک بعدی نشان دهند، بنابراین وظیفه ما است که از آرمان‌های امام پاسداری کنیم و نگذاریم خط و شخصیت امام را تحریف کنند.

وی با اشاره به تاکید امام درباره حفظ نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه، اضافه کرد: امروز همه باید گوش به فرمان رهبرمان باشیم و با حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد خواسته ایشان را جامعه عمل بپوشانیم.

حسینی عنوان کرد: حفظ اسلام به جمهوری اسلامی است و این مهم هم به حضور ما در صحنه بستگی دارد که یکی از این صحنه‌ها حضور پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح است.

کد خبر 25984
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار