شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
تعامل میان بخشی برای برگزاری اربعین باشکوه ضروری است
خرمشهر- سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم تعامل میان همه بخش‌ها و شهرستان‌ها با ستاد اربعین خرمشهر برای داشتن برنامه‌ای منسجم و رفع مشکلات پیش‌بینی شده تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب صدیقی عصر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به ارائه آمار مقایسه‌ای از اربعین ۹۸ پرداخت و گفت: سال ۹۸ سیل آمده بود و استان درگیر مسائل سیل بود به خصوص خرمشهر که آخر خط بودند اما حذف روایت باعث رشد جمعیت زائران شد که حدود دو میلیون ۲۰۰ زائر از دو مرز گذر کرد که یک‌سوم در چذابه و دوسوم از شلمچه بودند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری اربعین باشکوه اربعین امسال با کمترین مشکل تأکید کرد و گفت: اگر مبنا سال ۹۸ گذاشته شود، اشتباه است زیرا شرایط امسال متفاوت است و با جمعیت بیشتری مواجه خواهیم بود و اولین چیزی که باید به آن توجه کرد، فرصت باقی‌مانده تا اربعین است.

وی افزود: ۴۵ روز بیشتر تا اربعین زمان نمانده است که اگر زمان آغاز کار مواکب پنجم شهریور تعیین شود تا روزهای آخر، ترددهای کشوری نیز اضافه می‌شود که بر همین اساس باید اطلاعات کامل و دقیق را از هم اکنون در اختیار فرماندار خرمشهر قرار داد تا بتواند در مدت باقی‌مانده رایزنی‌ها لازم را انجام و برای آینده برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.

صدیقی، اهمیت آماده‌سازی زیرساخت‌ها را در مدت‌زمانی باقی‌مانده تا اربعین یادآور شد و گفت: گزارش امکان‌سنجی آب و فاضلاب هنوز به استانداری نرسیده که یکسری شکستگی در مسیر وجود داشته که باید تعمیرات آن انجام شود؛ همچنین سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی در مسیر به سمت خرمشهر مرز و پارکینگ‌ها باید در دستور کار شهرداری‌ها قرار بگیرد.

وی، فراهم ساختن زمینه حضور زودهنگام مواکب و شهرستان‌های معین را به عنوان یکی از راه‌های آماده‌سازی زودتر مرز شلمچه برای اربعین دانست و گفت: با فراهم کردن امکان تردد شهرستان‌های معین به موقعیت‌ها می‌توان شاهد اقدام عملی برای آماده‌سازی مواکب از سوی آنها بود چرا که این امر به ورود جدی همگانی برای سامان بخشی به امور پیش از مدت تعیین شده کمک می‌کند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم تعامل شهرداری‌های معین با شهرداری خرمشهر برای انجام امور خدماتی تأکید کرد و گفت: باید با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها صحبت شود تا در بحث خدمات شهری به شهرداری خرمشهر کمک کنند که از جمله این موارد بحث مه پاش است که با وجود مصوب شدن خرید مه پاش در سال ۹۸ به جز خرمشهر و آبادان هیچ شهرستانی مصوبه را اجرا نکرد که امسال پیشنهاد می‌شود به این موارد توجه شود.

وی افزود: موقعیت خرمشهر بهتر است که مه پاش خود را در گیت ورودی و محل تجمع قرار دهد و در موقعیت خرمشهر بقیه شهرستان‌ها نیز مه پاش نصب کنند.

صدیقی همزمانی اربعین با سالروز شکست حصر آبادان را یادآور شد و بیان کرد: در پنجم مهر که تاریخ رسمی اربعین است، منطقه با دو رویداد مواجه است که یکی پیاده‌روی اربعین در شهرستان‌ها تا اماکن زیارتی است و دیگری شکست حصر آبادان است که باید از جمعیت اربعین در انتقال فرهنگ دفاع مقدس نیز بهره‌برداری کرد.

کد خبر 27888
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار