شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
آذربایجان غربی نیازمند امکانات بهداشتی و درمانی است
ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به ویژگی موقعیتی استان، نیازمند توجه ویژه به استان در خصوص امکانات بهداشتی و درمانی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی پیش از ظهر جمعه در ششمین آئین پویش ره سلامت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: برای ارتقای سطح بهره مندی مردم از امکانات درمانی و بهبود مشکلات این حوزه نیاز است؛ بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی ارومیه به ۱۰۰۰ تخت ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه امکانات بهداشتی و درمانی استان نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته اما کافی نیست، عنوان کرد: خدمت همه مدیران و مسئولان باید به صورت جهادی و خدمت به مردم باشد چرا که کارهای بزرگ با تن آسایی و تنبلی انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه کادر درمان در مدت شیوع کرونا جهاد گونه وارد عمل شدند، تصریح کرد: همه مردم شاهد مجاهدت‌های کادر درمان و محافظت از جان مردم بودند و قدردان این مجاهدت‌ها و تلاش‌ها هستند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به حمایت قاطع رهبری از اقدامات وزارت بهداشت و کادر درمان در مدت شیوع کرونا یادآور شد: در هر عرصه و زمینه برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند کار جهادی و تلاش هستیم.

۶ آزمایشگاه تشخیص کرونا در آذربایجان غربی فعال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این آئین با بیان اینکه میزان ابتلاء به کرونا در سطح استان نسبت به میانگین کشوری بالا است، گفت: میزان ابتلاء به کرونا در ۴ پیک گذشته در سطح استان ۵۶.۶ درصد بود که نسبت به متوسط صد هزار نفری کشور بیشتر است.

جواد آقازاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان فعالیت دارند، ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا یک آزمایشگاه فعال با ظرفیت روزانه ۵۰ تست در سطح استان داشتیم و امروز تعداد آزمایشگاه‌های فعال در آذربایجان غربی به ۶ آزمایشگاه با ظرفیت حداکثر ۲۳ هزار تست در روز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در هر پیک نسبت به پیک قبلی تعداد تست‌های انجام شده افزایش می‌یابد، یاد آور شد: از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۵۵۶ هزار تست کرونا انجام شده و ۱۸۳ هزار تست مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بیشترین ابتلاء به کرونا در استان نسبت به جمعیت در شهرهای چایپاره، ماکو، سلماس و ارومیه است و بیشترین فوتی نیز برای ارومیه و بوکان است.

وی راه اندازی تیم سیار نمونه برداری در منازل از فروردین سال ۹۹، راه اندازی کلینیک‌های غربالگری و مراقبت‌های تنفسی، جمع آوری پسماند خانوارهای مبتلا به کرونا، اجرای طرح محله محور، استقرار بیمارستان صحرایی در مهاباد، راه اندازی خط مشاوره ترکی، کردی و فارسی ۳۱۳۳، راه اندازی ۶ آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان، راه اندازی ۳۵ مرکز ۱۶ ساعته، راه اندازی ۳۵ واحد نمونه برداری، راه اندازی ۳۱ پایگاه تجمیع واکسیناسیون که ۶ مرکز در ارومیه را از مهمترین عملکرد ستاد کرونا در استان عنوان کرد.

۴۵۰ مادر باردار مشکوک به کرونا در منازل تحت مراقبت قرار گرفته‌اند

آقازاده با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تعداد ۴۵۰ مادر باردار مشکوک به کرونا یا مبتلا به کرونا در منازل تحت مراقبت قرار گرفته‌اند، افزود: ورود به موقع ستاد استانی مبارزه با کرونا در پیک‌های کرونا سبب شد که میزان مرگ و میر در آذربایجان غربی کاهش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در استان نیز گفت: این طرح ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش خود قرار داده که ۲۴۱ هزار تست نیز انجام شد.

وی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن دارای شرایط ویژه است، افزود: علاوه بر کنترل مرزها باید سریعاً توجه جدی به واکسیناسیون این استان شود.

آقازاده یادآور شد: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی یک استان مرزی محسوب می‌شود، به همین دلیل انواع بیماری‌ها این استان را تهدید می‌کند بر همین اساس این استان نیازمند حمایت‌های دولت برای ارتقای شاخصه‌های بهداشتی و درمانی است.

کد خبر 27911
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار