جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
هوا در بوشهر دگرگون می‌شود
ایسنا/بوشهر کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده با گسترش سامانه‌های ناپایدار جوی موسمی، رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

محمدرضا انصاری اظهار کرد:‌بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواسط هفته آینده با گسترش سامانه‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور، در برخی از ساعات با افزایش ابر، به ویژه در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و شرقی استان، رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: وقوع این ناپایداری‌ها در ساعاتی از ظهر فردا تا بعدازظهر دوشنبه شدیدتر است، بنابراین در این مدت در مناطق مستعد، احتمال ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: تا فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در مناطق جنوبی و شرقی استان با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی می‌شود و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

انصاری بیان کرد: جهت وزش باد بیشتر جنوب غربی تا جنوب  و جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی یادآور شد: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی به هنگام وقوع ناپایداری ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۴۳ و بندر امام حسن با ۲۶ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

انصاری خاطرنشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۵۷ بامداد، جزر اول ساعت ۰۷:۰۹، مد دوم ساعت ۱۲:۴۰ و جزر دوم دریا ساعت ۱۹:۴۵ خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 28401
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار