شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
۲۰ مشکل عمده شهرستان جم احصاء شد/ ارائه راهکار برای حل مشکلات
بوشهر - امام جمعه جم گفت: در شهرستان جم ۲۰ مشکل عمده را احصاء کرده‌ایم و همچنین عوامل به وجود آمدن و راهکار حل این مشکلات نیز ارائه شده است.

حجت‌الاسلام محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک به مناسبت شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری به رغم تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی، بیماری کرونا و گلایه‌مندی اقتصادی مردم گفت: حضور حماسی و شورانگیز در انتخابات ۲۸ خرداد، صفحه‌ی درخشان دیگری بر افتخارات ملت ایران افزود و سبب درخشش دوباره ایران در جهان شد.

وی افزود: با وجود اینکه عوامل مختلفی تلاش کردند تا حضور مردم را در انتخابات کم‌رنگ کند، اما مناظر چشم‌نوازِ اجتماعات مردم در مراکز رأی‌گیری در سراسر کشور به نمایش گذاشته شد که نشانه آشکاری از عزم راسخ و دلِ امیدوار و دیده بیدار آنان بود.

امام جمعه جم، پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانست و تصریح کرد: مردم بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه بدخواهان، قد برافراشتند و حضور خود را در قلب میدان سیاسی کشور به نمایش گذاشتند و امروز مسئولان هستند که قدردان آنها در عرصه عمل باشند.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در تشویق مردم برای حضور در انتخابات ادامه داد: طبق روال شبکه امامت جمعه در خدمت توسعه کشور، ملت، سیاست‌های نظام انقلاب اسلامی ایران بوده است؛ امروز بحث استقبال از دولت جوان حزب‌اللهی با وقفه‌ای که هر منطقه‌ای احصاء می‌کند و تکمیل می‌شود و اولویت‌های کشور شناسایی می‌شود، بسیار کار شایسته‌ای است که توسط رئیس جمهور منتخب دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: امامان جمعه در هر منطقه، مشکلات آن منطقه را لمس می‌کنند؛ این لمس مشکلات به واسطه ارتباط با مردم و بدنه حاکمیت است؛ ایشان یک حلقه واصل مطمئنی بین حاکمیت و مردم هستند و شبانه‌روز با مشکلات مردم درگیر هستند، بنابراین مسئولان می‌توان در ارتباط با ائمه جمعه این موضوع را به خوبی مدیریت کنند.

وی با اشاره به تدبیر انجام شده برای شناسایی مشکلات و استعدادهای هر منطقه اظهار داشت: وضعیت موجود، وضعیت از دست رفته و ایجاد وضعیت جدید مورد نظر ما است؛ اگر دولت کارآمد، جهادی، انقلابی و جوان، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشد و اراده‌ای برای انجام کار داشته باشد، مشکلات قابل حل است.

احصا ۲۰ مشکل عمده جم

استاد حوزه علمیه با توجه به شاخصه‌های مدیریتی در رئیس جمهور منتخب گفت: مشخص است که این رئیس جمهور بر حل مشکلات، کشورداری با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی اراده دارد؛ از این رو شبکه امامت جمعه هم تمام قد در خدمت مجموعه‌ای است که بخواهد کشتی انقلاب را با ناخدایی رهبر معظم انقلاب در کنار و سربازی ایشان جلو ببرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهرستان جم که استعداد زیادی در حوزه کشاورزی و صنعت دارد، گفت: در این شهر، ۲۰ مشکل عمده را احصاء کرده‌ایم، عوامل به وجود آمدن و راهکار حل این مشکلات را ارائه کردیم؛ قرار است این مشکلات خدمت ریاست محترم جمهوری منتخب ارائه شود تا در پی حل آن بر آیند.

امام جمعه جم با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام شده تصریح کرد: ما در مرحله اجرا نیستیم اما با منابع انسانی قوی که در اختیار داریم می‌توانیم به عنوان بازوی دولت، این مشکلات را حل کنیم و کار را جلو ببریم، بلکه الگوی جدیدی خلق شود.

وی گام دوم انقلاب را زمان طی کردن مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: اکنون نباید از مشکلات بگوییم؛ زیرا عوامل گوناگونی وضع را به این وضعیت رسانده است؛ هرچند تریبون‌های نماز جمعه امیدبخشی کردند، اما متأسفانه برخی مسئولان با کم کاری بذر ناامیدی را در میان مردم کاشتند که دولت منتخب این امید را دوباره زنده خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با برشمردن تعدادی از مشکلات بیست‌گانه شهرستان جم گفت: ما به تشکیل دولت جوان، حزب‌اللهی و انقلابی امیدواریم؛ در مرحله اول ملت کار را تمام کرد؛ شخصیتی که شاخصه اینگونه دولتی بود، انتخاب شد و الان که انتخاب شده است، ائمه جمعه هم در تریبون و هم در حضور در میدان در کنار دولت انقلابی آمادگی کامل دارد.

مشکلات جم حل‌شدنی است

وی بیان داشت: در شهرستان جم در حوزه صنعت در آمایش صنعت میزبان صنعت هستیم، مجموعه پالایش گاز کشور را داریم، هم پشتیبان صنعت هستیم؛ وجود زیرساخت‌ها برای جمعیت محدود ۱۰ هزار نفر است اما حدود ۷۰ هزار نفر در این شهرستان زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام محمدی ابراز امیدواری کرد: هر چند در مصادیق دخالت نمی‌کنیم اما امیدواریم با چینش درست نیروها، یک دولت کوچک‌تر و محلی در پایین‌دست تشکیل شود که بتواند سیاست‌های دولت بزرگ را تعقیب کند.

وی تصریح کرد: خیلی از مشکلات در خود استان‌ها و شهرستان‌ها حل شدنی است اگر اراده بر حل مشکلات و کار باشد؛ دولت جوان حزب‌اللهی وقتی جهادی شد، یعنی می‌خواهد کار کند. بنابراین ما با فرصت‌هایی که می‌توانیم ایجاد کنیم در خدمت دولت هستیم و امیدواریم که دولت به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.

کد خبر 28534
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار