شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
برخی از کرونایی های دماوند مجبور به بستری در راهرو بیمارستان شدند
دماوند- رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: شرایط فعلی از لحاظ شیوع کرونا اصلاً خوب نیست و مجبور شده بودیم تعدادی از بیماران را در راهروی بیمارستان بستری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مسلمی فرد گفت: در بیماران مبتلا به ویروس دلتای کرونا مصرف اکسیژن بسیار بالا است و ما روزانه حدود ۱۰۰ الی ۱۱۰ کپسول اکسیژن ساز خریداری می‌کنیم تا کمک حال دستگاه اکسیژن‌ساز باشد.

وی گفت: مصلای چندمنظوره بیمارستان سوم شعبان دماوند در دست تجهیز دستگاه اکسیژن‌ساز و استقرار تخت‌های بیمارستانی برای پیش‌بینی شرایط بحرانی کرونا است، که این رابطه نیروهای جهادی نیاز دارد و هر دستگاه اکسیژن‌ساز حدود دو میلیارد تومان است.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: از اصناف شهرستان دماوند نسبت به توجه و رعایت محدودیت‌های کرونایی نهایت تشکر و قدردانی داریم و از شهروندان تقاضای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواستاریم، امیدوارم با همکاری همه بتوانیم از پیک پنجم با کمترین مرگ و میر عبور کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در دماوند نسبت به موج چهارم کاهش یافته است، گفت: تعدادی از بیماران کرونایی در راهروی بیمارستان بستری شدند.

مسلمی‌فرد افزود: تعداد بستری بیماران کرونایی را در حال حاضر از ۵۷ نفر به ۵۰ نفر رساندیم که امروز تعدادی مرخص شدند، شرایط فعلی از لحاظ شیوع کرونا اصلاً خوب نیست و مجبور شده بودیم تعدادی از بیماران را در راهروی بیمارستان بستری کنیم.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون عارضه‌ای نداشتیم و شرایط فعلی افزایش بستری‌ها در بیمارستان سوم شعبان دماوند کنترل شده است، با توجه به اینکه تعدادی از افراد واکسن زده‌اند مصونیت بیشتری دارند و درصدی که به بیماری مبتلا خواهند شد، افرادی هستند، که شدت بیماریشان بالا نیست.

مسلمی فرد افزود: افرادی که واکسن نزدند به دلتا مبتلا شدند و با توجه به شیوع ویروس دلتای کرونا هم شدت بیماری و طول درمان زیاد است که خوشبختانه حدود ۳۵ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک پنجم نسبت به موج چهارم کاهش داشته است.

کد خبر 28925
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار