پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
بازگشایی مدارس با پیک‌های مکرر کرونایی امکان‌پذیر نیست
اردبیل- استاندار اردبیل گفت: بازگشایی مدارس با پیک‌های مکرر کرونایی و شرایط خطرناک دلتا کرونا امکان‌پذیر نیست.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هر چند تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس در اواخر شهریور و با تصمیم ستاد کرونا انجام می‌شود اما در شرایط کنونی و با خیز پنجمی که بسیار هم خطرناک است، امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از طرفی امکان واکسیناسیون دانش‌آموزان در گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل شرایط برای بازگشایی مدارس با وضعیت خطرناک کرونایی فعلی وجود ندارد و شاید در شهریورماه با بهبود شرایط تصمیمی متفاوت در این زمینه گرفته شود.

استاندار اردبیل به کمبود تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی با شرایط ویژه و همراهی کپسول‌های اکسیژن برای تأمین نیازمندی بیماران را یادآور شد و گفت: در دو هفته اخیر وضعیت استان در شیوع کرونا به مراتب بدتر شده و در صورت عدم همراهی مردم امکان گسترش و انتشار بیشتر ویروس نیز در شهرهای مختلف وجود دارد.

بهنام‌جو افزود: ستاد کرونای استان تصمیمات جدیدی را برای کنترل بیماری و تعطیلی اماکن مختلف گرفته است که با اجرایی شدن آن امیدواریم به کنترل خیز پنجم موفق شویم.

وی علائم ابتلاء به دلتا کرونا را تب و لرز، سرفه و همچنین علائم شبیه به سرماخوردگی در فصل تابستان اعلام کرد و ادامه داد: در کنار مراقبت‌های بهداشتی، سعی بر توسعه تزریق واکسن ضد کرونا است که در استان اردبیل میزان واکسیناسیون تا روزانه به بیش از ۱۰ هزار دز رسیده و انتظار می‌رود همین روند گسترش واکسیناسیون به صورت فراگیر را در سطح استان شاهد باشیم.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با واکسینه شدن گروه‌های سنی مختلف انتظار می‌رود شرایط آرام‌تری را در کنترل پیک پنجم شاهد باشیم و حداقل واکسیناسیون به جلوگیری از مرگ و میرها منجر شود.

وی اضافه کرد: در استان اردبیل تاکنون گروه‌های سنی مختلف بالای ۶۰ سال و همچنین بیماران خطرناک واکسینه شدند و پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بر تزریق دو دز واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از واکسیناسیون است تا ایمنی بیشتر ایجاد شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: علاوه بر شهر اردبیل، در شهرهای بزرگ استان وضعیت حاد کرونایی را شاهد هستیم و اگر همراهی مردم را در کنترل این خیز شاهد نباشیم امکان گسترش بیماری و مهار آن تا آخر تابستان نیز به درازا بکشد.

کد خبر 29736
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار