پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
بندرلنگه و میناب نیاز به بیمارستان‌های جدید دارند
بندرلنگه - معاون درمان وزارت بهداشت گفت: شهرستان‌های بندرلنگه و میناب نیز برای پوشش شهرهای اطراف خود نیاز به بیمارستان‌های جدید دارند و یک بیمارستان جوابگوی نیازهای این شهرستان‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهرستان بندرلنگه در خصوص بازدیدش از مراکز درمانی استان هرمزگان، به خبرنگاران گفت: هرمزگان از جمله استان‌هایی است که شمار بیماران بستری کرونایی در آن بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: شهرستان بندرلنگه نیز پس از بندرعباس بیشترین بیماران کرونایی بستری شده در هرمزگان را به خود اختصاص داده و اکنون نزدیک به ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

جان بابایی با اشاره به اینکه اکنون هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند، خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی توسط نیروی دریایی سپاه در محل بیمارستان شهدای بندرلنگه راه اندازی شده است، این بیمارستان صحرایی با ۴۰ تختخواب برای بیماران بستری سرپایی ایجاد شده و تا ۶۰ تختخواب قابل افزایش است.

وی با اشاره به اتمام هر چه سریعتر بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس تا پایان امسال، افزود: اساسی‌ترین کار در هرمزگان ساخت و اتمام بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس است.

جان بابایی اضافه کرد: شهرستان‌های بندرلنگه و میناب نیز برای پوشش شهرهای اطراف خود نیاز به بیمارستان‌های جدید دارند و یک بیمارستان جوابگوی نیازهای این شهرستان‌ها نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت‌های بیمارستانی در هرمزگان در دوره‌های مختلف، علت کمبود تخت بیمارستانی در این استان است، اضافه کرد: طرح تبدیل نمایشگاه‌های کتاب به بیمارستان صحرایی باید بعنوان یک الگو در کشور اجرا شود.

جان بابایی در پایان عنوان کرد: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان نسبت تخت جمعیتی آن‌ها از متوسط کشوری کمتر است.

کد خبر 30760
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار