یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
«تنگ ارم» منطقه شکار ممنوع شد/ پیشگیری از صید غیرمجاز
بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بخش «تنگ ارم» در شهرستان دشتستان استان بوشهر در فهرست مناطق شکار ممنوع کشور وارد شد.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه محیط زیست دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است که زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری، پرندگان و آبزیان به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه منطقه ارم یا تنگ ارم از مناطق کوهستانی استان بوشهر بوده و زیستگاه گونه‌های مهمی همچون پازن، قوچ و میش است خاطرنشان کرد: این منطقه زیستگاه پرندگانی همچون کبک و تیهو است و چشم انداز زیبایی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با پیشنهادی که ارائه کردیم، منطقه ارم منطقه شکار ممنوع شد و در فهرست مناطق شکار ممنوع کشور وارد شد.

قلی نژاد تصریح کرد: منطقه ارم در استان بوشهر یکی از مناطق ارزشمند زیستی و زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری ارزشمند است که نیازمند حفاظت با همکاری و مشارکت جامعه محلی و همیاران محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: تصویب این منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع با پیشگیری از هر گونه شکار و صید غیر مجاز در منطقه، باعث افزایش ضریب حفاظتی از منطقه و انجام اقدامات حفاظتی بیشتر خواهد شد.

کد خبر 31527
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار