شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
افزایش ۲/۵ برابری تعداد فوتی‌های کرونا در بوشهر
ایسنا/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به افزایش ۲/۵برابری آمار فوتی‌های کرونا گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در این استان از ۱۳۰ نفر در تیرماه به ۳۴۴ نفر در مردادماه رسیده است.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا کنون در استان بوشهر به ۲۸۵ هزار و ۲۵۶ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان ( معادل ۳۸.۵ درصد از جمعیت هدف) واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد ۱۲۹هزار و ۵۵۱ نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به سرعت خوب واکسیناسیون، ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۱۰هزار دوز واکسن تولید داخل و وارداتی در استان بوشهر تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: گروه‌های شغلی در معرض ابتلا به کرونا یکی پس از دیگری واکسینه می‌شوند و روند واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام است.

خواجه‌ئیان بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز واکسیناسیون در استان بوشهر فعال هستند که برای ارتقاء وضعیت نیازمند تامین فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و واکسن هستیم.

وی یادآور شد: استان بوشهر جزء ۵ استان شروع کننده طرح واکسیناسیون خودرویی بود که با شدت گرفتن گرما این طرح با مشکل روبه‌رو و متوقف شد اما با بهبود شرایط آب‌وهوایی واکسیناسیون خودرویی بار دیگر در استان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: موارد ابتلا به کرونا در بوشهر مردادماه نسبت به تیرماه ۳۰درصد افزایش داشته است به طوری که تعداد کرونایی‌های تیرماه ۱۲هزار و ۵۸۸ نفر بود اما مردادماه به ۱۶هزار و ۳۳۵ نفر رسید، همچنین تعداد فوتی‌ها نیز ۲/۵ برابر و از ۱۳۰ نفر به ۳۴۴ نفر رسید.

خواجه‌ئیان تاکید کرد: واکسیناسیون به تنهای برای مقابله با کرونا کافی نیست، با وجود همه توصیه‌های بخش قابل توجهی از جامعه با سهل‌انگاری و نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی کماکان وضعیت کرونا را در مرز هشدار نگه داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از واکسیناسیون علاوه بر محافظت از شخص، قطع زنجیره انتقال نیز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر عنوان کرد: افراد مبتلا به بیماری مزمن در معرض خطر بیماری شدیدتر هستند از این رو واکسیناسیون این بیماران توصیه و در حال انجام است.

انتهای پیام

کد خبر 31631
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار