شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
جهان در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر ایران را تنها گذاشته است
بوشهر- جانشین فرمانده مرزبانی ناجا از کشف ۵۰ تن مواد مخدر در مرزهای کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: جهان در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر ایران را تنها گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلال ستاره ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: مقابله با پدیده قاچاق کالا و مواد مخدر را به عنوان یکی از اولویت‌های در دستور کار داریم و اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت کالاهایی که سلامت انسان را تهدید می‌کنند از جمله مواد نیروزا تصریح کرد: عزمی جدی برای مقابله با قاچاق داریم و طی پنج ماه نخست امسال بیش از هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

جانشین مرزبانی ناجا از کشف ۵۰ تن مواد مخدر طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به انسداد مرزهای شرقی کشور برای جلوگیری از ورود مواد مخدر، سوداگران مسیر دریا را برای ورود این مواد انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به درخواست از کشورهای همسایه برای همکاری و مشارکت در زمینه مقابله با مواد مخدر تصریح کرد: آنگونه که انتظار داریم همکاری از سوی کشورهای همسایه صورت نمی‌گیرد.

سردار ستاره با اشاره به دنبال جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور از مرزهای جنوبی هستیم، اضافه کرد: اینکه دیگر کشورها کنار بنشینند و کمک و مشارکت نکنند و از ایران انتظار مرزبانی و مرزداری به نفع آن کشورها داشته باشند منطقی نیست.

وی با اشاره به اینکه جهان در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر جمهوری اسلامی را تنها گذاشته است افزود: باید همه کشورها پای کار باشد و در عمل این کار را انجام دهند.

جانشین مرزبانی ناجا با اشاره به استفاده از پهپاد و تجهیزات الکترونیک برای محافظت از مرزهای کشور گفت: در برخی از مناطق مرزهای شرقی کشور به فاصله یک کیلومتر برجک قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه اولویت مرزبانی جمهوری اسلامی مقابله با مواد مخدر است خاطرنشان کرد: مرزها کنترل می‌شود و تا حدود زیادی از نفوذ مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری شود اما حدس ما این است که مواد مخدر بیشتری به سمت دریا سوق پیدا کند.

کد خبر 31875
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار