جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
دانشگاه خلیج فارس بوشهر با دانشگاه ایتالیایی تفاهم همکاری امضاکرد
بوشهر- مدیر امور بین الملل دانشگاه خلیج فارس از انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه سانیو ایتالیا و دانشگاه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه خلیج فارس بوشهر، پژوهشگران و دانشگاه‌های کشور ایتالیا رتبه اول را در بین شرکای بین المللی دانشگاه خلیج فارس دارا هستند.

نظر به عضویت دانشگاه خلیج فارس در کارگروه مرجع ملی همکاری‌های علمی بین المللی با ایتالیا، توسعه روابط و پلتفرم‌های همکاری با دانشگاه‌های این کشور جز اولویت برنامه‌های دفتر امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خلیج فارس قرار دارد.

به گفته آرش خسروی، مدیر امور بین الملل دانشگاه خلیج فارس، تفاهم نامه مذکور در مرداد ۱۴۰۰ با امضای رؤسای دو دانشگاه، دکتر عبدالمجید مصلح و دکتر جراردو کانفورا رسمیت یافته است.

اولویت‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه‌های زیست شناسی، کشاورزی و دامپزشکی در نظر گرفته شده است اگرچه در صورت تمایل طرفین امکان بسط به سایر موارد نیز وجود دارد.

برنامه‌های متعددی در راستای افزایش تعاملات علمی و فرهنگی دو دانشگاه پیش بینی شده است که می‌توان به تبادل اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی، مقالات و انتشارات مشترک، تبادل دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بازدید کارکنان فنی و اداری هر دانشگاه از دانشگاه دیگر و سازماندهی رویدادها، برنامه‌ها، سمینارها و وبینارهای مشترک اشاره کرد.

خسروی افزود: در راستای تحقق اهداف و اجرایی سازی تفاهم نامه آقای دکتر وحید مرشدی و خانم دکتر مارینا پائولوچی از طرف دو دانشگاه بعنوان هماهنگ کننده انتخاب شده‌اند. دانشگاه سانیو در رنگینگ تایمز در رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ جهانی و رتبه ۱۰۲ در بین دانشگاه‌های جوان دارد. این دانشگاه در رشته‌های کسب و کار، اقتصاد، مهندسی الکترونیک، مهندسی انرژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، بایوفناوری، زیست شناسی، زمین شناسی، محیط زیست و حقوق فعال می‌باشد. دانشگاه در شهر بنه ونتو ایتالیا قرارداد روزگاری در عهد رم باستان مرکز تجاری مهمی محسوب می شده است.

کد خبر 32045
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار