جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
تخریب و تصرف اراضی مناطق حفاظت شده در استان بوشهر متوقف شد
بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تخریب و تصرف اراضی مناطق حفاظت شده بوشهر متوقف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد عصر سه‌شنبه در نشست حقوقی بررسی تخریب و تصرف عدوانی مناطق تحت حفاظت استان بوشهر اظهار داشت: تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست ضمن حفاظت از مناطق مذکور و گونه گیاهی و جانوری آنها از هرگونه تخریب و تصرف عدوانی اراضی مذکور ممانعت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: حفاظت از مناطق چهارگانه تحت حفاظت شامل پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده وفق قوانین و مقررات بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی در این مناطق ممنوع است.

وی ادامه داد: با پیگیری و تلاش فراوان محیط بانان و مسئولان ادارات و مناطق تحت حفاظت تصرف عدوانی و تخریب در مناطق حفاظت شده استان بوشهر متوقف شده و پرونده‌های سال‌های قبل در حال بررسی و پیگیری قضائی است.

قلی‌نژاد ادامه داد: همکاری دادگستری استان بوشهر در حفاظت از اراضی ملی مناطق تحت حفاظت ستودنی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

مناطق تحت حفاظت مناطق و زیستگاه‌هایی هستند که در راستای حفاظت از تنوع زیستی همانند گونه‌های گیاهی و جانوری و اکوسیستم‌های ارزشمند به استناد بند الف ماده ۳ قانون حفاظت و بهسازی تحت حفاظت و مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.

کد خبر 32068
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار