جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
كرونا جان مادران باردار را بيشتر مي گيرد

خارگ : باداری زمانی خاص و پر از هیجان و انتظار است. ولی برای مادران باردار شیوع بیماری کرونا، باعث شده که ترس، اضطراب و عدم اطمینان بر این اوقات خوش سایه بیافکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : بیماری کووید ۱۹ باعث افزایش نگرانی در مورد گروه‌های در معرض خطر در جامعه شده است. به دلیل کاهش مقاومت سیستم ایمنی، زنان باردار مستعد ابتلا به این بیماری هستند. دانش محدودی در مورد عفونت ویروس کرونا در دوران بارداری وجود دارد و آنچه که شناخته شده است، در بیشتر موارد نتیجه اپیدمی‌های ناشی از دو بیماری مرس و سارس است.
تجربیات قبلی با عفونت ویروس کرونا در بارداری نشانگر این موضوع است که ابتلا به بیماری‌های مرس و سارس در دوران بارداری ممکن است پیامدهای نامطلوب بالینی از جمله تهدید زندگی مادر، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، نیاز به تهویه مکانیکی و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد. همچنین کرونا ویروس عوارض و پیامدهای نامطلوب برای جنین و نوزاد از جمله محدودیت رشد داخل رحمی، زایمان زودرس، نیازمندی به مراقبت‌های ویژه دوره نوزادی، سقط و مرگ و میر پری ناتال دارد.
با توجه به اهمیت این موضوع پژوهشگران با انجام یک مطالعه که در سال ۱۳۹۹ انجام شد، پیامدهای بارداری را در زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ در استان قزوین بررسی کردند.

 

یافته‌های این پژوهش نشان داد که ابتلا به کرونا در دوران بارداری می‌تواند بر میزان مرگ و میر و عوارض مادر و نوزاد اثرگذار باشد. علائم زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ متنوع بود، علائم اصلی بیماری تب و سرفه بود. همچنین بیشترین فراوانی پیامدهای مادری شامل زایمان زودرس، پره اکلامپسی و زایمان سزارین بود. عوارض مادری به‌خصوص مرگ مادری در گروه مورد مطالعه بیش از حد انتظار حتی با آمار افراد باردار غیر مبتلا بود.
بانوان خارگ پيش از بارداري واكسن بزنند
خوشبختانه از زمان واكسيناسيون افراد بالاي ١٨ سال اين امكان براي بانوان خارگ فراهم شده كه قبل از اقدام به بارداري عليه بيماري كرونا واكسينه شوند و براي فاصله وقوع بارداري از زمان تزريق واكسن با پزشك خود مشورت نمايند

واكسيناسيون مادران باردار
تا چندي پيش تزريق واكسن كرونا در جهان براي مادران باردار ممنوع بود ،اما با توجه به مرگ و مير بالاي مادران باردار بر اثر بيماري كرونا، طبق دستورالعمل سازمان جهاني بهداشت، وزارت بهداشت و درمان كشورمان نيز از مدتي قبل مجوز تزريق واكسن كرونا براي مادران باردار را صادر كرد.از اين رو مراقبين سلامت در مركز بهداشت شهر خارگ همه روزه در نوبت صبح ، واكسيناسيون مادران باردار را در برنامه كار خود قرار دادند

کد خبر 32093

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار